Premi escola, agricultura i alimentació ecològica

Aquest any, el Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica arriba a la seva 11a edició, amb algunes novetats interessants.

1. Què és el Premi Escola, Agricultura i Alimentació ecològica?
  • Es tracta d’un premi creat per la Generalitat de Catalunya (Departaments d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Educació) i l’Associació Vida Sana, amb la col·laboració de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC).
  • L’objectiu del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica és el de reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya, així com l’elaboració de material pedagògic, destinats a promoure el coneixement de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques, especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre el propi alumnat del centre com també cap al conjunt de la comunitat educativa i la societat.
  1. Qui pot optar al premi?

NOVETAT: El premi passarà d’una sola categoria general a tenir tres categories diferents:

1. Tots els centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, educació especial i llars d’infants de Catalunya que hagin realitzat un projecte o una experiència pedagògica al llarg del curs escolar 2022-2023 relacionat amb la producció agrària o l’alimentació ecològiques en l’àmbit de l’agroecologia escolar.
  2. NOVETAT Tots els centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, educació especial i llars d’infants de Catalunya que tinguin una proposta de projecte a desenvolupar durant el curs 2023-24 relacionada amb la producció agrària o l’alimentació ecològiques en l’àmbit de l’agroecologia escolar.
  3. Entitats, universitats i empreses que hagin desenvolupat projectes o material pedagògic amb fins educatius relacionats amb la producció i l’alimentació ecològica o l’agroecologia escolar.
  1. Terminis:
  • El termini per a presentar candidatura serà del 6 de juny al 24 de juliol de 2023.
  1. Premis:

NOVETAT: Es donarà un premi al guanyador de cadascuna de les tres noves modalitats:

Si tens un projecte o has elaborat un material pedagògic relacionat amb la producció i l’alimentació ecològica, o tens una bona idea per desenvolupar-lo, presenta’t al Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica!

Més informació a https://setmanabio.cat/premi-escola o al correu escola@setmanabio.cat