XV Certamen de Lectura en Veu Alta a la Segarra

Aquest curs escolar, concretament el dimecres dia 13 de març,  és el primer any que s’ha celebrat  els quarts de finals a la comarca de la Segarra, fins ara es feia conjuntament Urgell-Segarra.

Els centres que s’han inscrit i participen en el certamen, han de seleccionar un/a alumne/a lector/a per categoria, que són els que concursaran a nivell comarcal en els “Quarts de final”.

En aquesta edició han participat 18 lectors procedents de 2 instituts (FEDAC Guissona i INS La Segarra) i 4 escoles de primària ( Escola Jaume Balmes, Escola Mossèn Josep Arques, Escola L’Estel de Sant Guim, i l’Escola Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona).

L’acte, que s’ha tingut lloc a la sala Francesc Buireu del centre cívic de Cervera, ha comptat amb la presència de la Sra. Carme Moncasi, directora de l’equip d’assessorament i cohesió social del SSTT de Lleida, i del conseller comarcal Ramon Armengol.

Un cop finalitzades les lectures del certamen, un jurat de 4 persones relacionades amb el món de les lletres, han tingut molt difícil de seleccionar quins lectors/es representaran a la comarca en la Semifinal territorial, ja que tots els concursants ho han fet realment bé.

La semifinal es farà a Mollerussa el dia 9 d’abril dins del marc del 35è Saló del llibre Infantil i Juvenil de Catalunya.

La selecció de lectors/es basa en criteris de valoració coneguts per l’alumnat i el professorat amb anticipació al certamen. Els centres semifinalistes d’aquesta edició han estat:

• Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona. Alumnes Ilona i Abril Ribó Solé en les categories grumets vermells i verds, respectivament.
  • Escola L’Estel de Sant Guim de Freixenet. Alumna Mariana Yosypenko en la categoria de Timoners.
  • Institut La Segarra de Cervera. Alumna Xènia Morros Tarruella en la categoria de Corsaris .
  • FEDAC Guissona. Alumnes GerdCodina, Joana Pujol i Sandra González en la categoria Tropa de Corsaris.

Durant l’acte, excel·lentment conduït per l’Anna Llort de La Caserna (escola de teatre de Cervera)  s’ha gaudit de l’escolta d’algunes peces musicals gràcies a la col·laboració del Conservatori de música de Cervera, on l’alumna Alba Bonet, de violí;  i la directora Estefania Balcells amb el teclat; han posat un toc de color molt bonic al certamen.

Agraïm als centres la seva participació, i al Consell Comarcal de la Segarra, a través del seu conseller Ramon Armengol, per haver posat servei d’autocar per a l’alumnat de Sant Guim i de Guissona.

En la propera edició, esperem comptar amb la presència de més lectors de totes les escoles de la comarca. També desitgem que es pugui continuar facilitant el desplaçament des del Consell Comarcal de La Segarra. Entenem que aquest últim és un dels factors decisius per a la participació de totes les escoles al certamen.