L’Institut de Guissona premiat en la Final CLVA de Lleida

Avui divendres 6 de maig, a l’Auditori Enric Granados, de Lleida els i les participants semifinalistes de tot el territori de Lleida s’han trobat presencialment per celebrar la Final del XVIII Certamen de lectura en veu alta escolar de Lleida.

L’alumnat que participava en la categoria Tropa de Corsaris: M. G., M. T. i G. M. del centre educatiu Institut Guissona, de Guissona, han estat escollits finalistes de la demarcació de Lleida en la seva categoria, per participar en la Festa de la lectura en veu alta, que es celebrarà l’1 de juny, a la Sala gran del Teatre Nacional de Catalunya, a Barcelona, on se’ls hi farà entrega dels corresponents premis. L’acte tindrà un format festiu i comptarà amb la participació de persones relacionades amb el món de la literatura, la cultura i la llengua.

La final territorial d’avui s’ha emès en streaming pel canal de YouTube per tal que el poguessin seguir els companys i companyes que no han pogut assistir presencialment a l’acte per temes d’aforament.

L’actriu Beatriu Castelló membre de la companyia de teatre Impro de Barcelona, ha conduït tot l’acte, fent passar els nervis dels i les participants amb un bon toc d’humor i molt bona sintonia. Els assistents també han pogut gaudir de l’actuació del mag Sergi Armentano, mentre el jurat anava a deliberar per arribar al veredicte final.

Cada alumne ha llegit durant més o menys un minut, el fragment d’un llibre que ha escollit, en aquest cas la tria de l’alumnat de l’Institut de Guissona ha estat Trucant a les portes del cel, de Jordi Sierra i Fabra.

En aquesta final també hi han participat quatre alumnes més de la comarca, representant les següents categories:

Grumets vermells:

Beth Sánchez, del centre educatiu Escola Jaume Balmes, de Cervera.

Grumets verds:

Clàudia Campabadal, del centre educatiu Escola Mestre Ramon Estadella i Torradeflot, de Guissona.

Timoners:

Fatima Arabat, del centre educatiu Institut Guissona, de Guissona.

Corsaris:

Carla Hornos, del centre educatiu Fedac Guissona, de Guissona.

Tots els lectors i totes les lectores han llegit, de manera individual i també col·lectiva, en el cas de la Tropa de Corsaris, davant el jurat que estava format per Berta Giraut, actriu i formadora de lectura; Jordi Vidal, actor i  formador de lectura, i Pau Ferran, actor i presentador de TV. Certament, el nivell en general ha estat molt alt, i el jurat no ho ha tingut gens fàcil, per tant, l’enhorabona a tots i totes, així com també voldríem fer extensiva aquesta felicitació al professorat que ha estat darrere guiant-los, fomentant la lectura en veu alta  i transmetent entusiasme i projecció per la llengua catalana.

Podeu tornar a veure l’acte en aquest enllaç: Final del XVIII Certamen de lectura en veu alta escolar a la comarca de Lleida.