Jornada eXploraSTEAM’2022 a la Seu d’Urgell

A les terres de Lleida, el juliol va començar amb la Jornada eXploraSTEAM’2022, la qual es va celebrar a La Seu d’Urgell, el divendres dia 1 de juliol i el dissabte 2 de juliol.
El programa STEAMcat, impulsor d’aquestes jornades, aposta per afavorir el desenvolupament de les competències transversals, i les pròpies relacionades amb els aprenentatges dels àmbits cientificotecnològic, artístic  i matemàtic de l’alumnat preuniversitari.

Els actes es van realitzar en espais diferents segons les activitats proposades: La Sala Sant Domènec, la plaça dels Oms, Parc del Cadí i l’INS Brudieu.
En aquestes jornades s’exploren les STEAM al territori, per això es presenten experiències i activitats que en són pròpies. Aquest cop en zona lleidatana.

A la Segarra, tot i la situació de pandèmia encara viscuda aquest curs, dos centres van presentar, a la Plaça dels Oms, les activitats i projectes que van dur a terme amb el seu alumnat.

L’ESC Jaume Balmes de Cervera i l’ESC Mestre Ramon Estadella i Torradeflot de Guissona, han rebut formació en “Tinkering” o, en català, “Trastejar”.

El Tinkering és una metodologia d’aula que s’emmarca dins el grup de metodologies propícies per a treballar l’educació STEAM a l’aula. Està estretament lligada amb el desenvolupament de les competències de Tecnologia i Enginyeria (i en especial amb el Design Thinking). Una de les característiques principals del Tinkering és treballar lliurement amb materials molt diversos (palletes de beure, clips de cabell, de paper, cinta adhesiva, serres, llimes, cables elèctrics,etc.) i l’alumnat, amb la seva potent capacitat de crear, pot fer dissenys diversos d’acord amb un objectiu o finalitat.
Amb aquesta metodologia s’impulsa el treball col·laboratiu en petits grups o en parelles.

Us deixem unes IMATGES de la jornada (CLICAR A LA FOTO), i felicitem als dos centres pel treball fet en equip amb el seu alumnat.