Entrega de premis “Escola, agricultura i alimentació ecològica” a la Segarra

L’Escola Mare de Déu de la Mercè, de Sant Ramon, amfitriona a l’entrega del “Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica”

Amb motiu del 1r premi obtingut el curs anterior, amb el projecte “Vivim el món rural”,  l’Escola Mare de Déu de la Mercè, de la localitat segarrenca de Sant Ramon, ha pres el paper d’escola amfitriona, acollint el lliurament dels guardons de la 9a edició del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica 2021, organitzat per la Generalitat de Catalunya, l’Associació Vida Sana i la XESC (Xarxa d’Escoles cap a la Sosteniblitat).

Les persones assistents van poder conèixer de la mà dels alumnes, mestres i famílies de l’escola de Sant Ramon, el projecte guanyador de l’edició passada, “Vivim el món rural”, un projecte global per potenciar la interacció dels alumnes amb el món rural que els envolta.

Durant la primera part de la jornada, mestres, alumnes i families van acompanyar els visitants en una caminada per l’entorn rural de l’escola, escenari principal d’aquest projecte. També es va poder visitar l’escola i en diferents espais del centre, els assitents van poder gaudir d’una exposició sobre el treball d’aquest interessant projecte, que va sorgir de la necessitat i l’interès de l’alumnat per interactuar, gaudir i participar activament en l’entorn natural del municipi de Sant Ramon, a la comarca de la Segarra, una comarca que basa la seva economia en l’agricultura de secà, complementada amb la ramaderia, en un entorn rural i natural.

Una vegada acabada la visita, al pati de l’escola, es van donar a conèixer els guanyadors de la present edició, en la que han participat 22 centres educatius d’arreu de Catalunya, amb projectes innovadors que han desenvolupat durant el curs 2020-2021 relacionats amb la producció agroalimentària ecològica.

1r Premi: “Posem-nos les botes” de l’escola Finestres, de Mieres. 2n Premi: “Arrela’t” de l’Institut Arquitecte Manuel Raspall, de Cardedeu. 3r Premi: “La biodiversitat, recuperació i cultiu de varietats locals a l’hort de l’escola” de l’escola Terra Nostra, d’Olost.
Entrega el premi l’Hble. Sra. Teresa Jordà i Roura, consellera del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Entrega el premi la Sra. Maite Codina, directora adjunta dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida.  Entrega el premi la presidenta de l’Associació Vida Sana, Angeles Parra .

L’objectiu del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica és reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya destinats a promoure el coneixement sobre l’agricultura i l’alimentació ecològiques i especialment sobre els seus valors socials, econòmics i ambientals tant entre l’alumnat del centre mateix com entre el conjunt de la comunitat educativa i el seu entorn.

Aquest acte, també va servir per donar el tret de sortida a la presentació de la Setmana Bio 2021, per part de la l’Hble. Sra. Teresa Jordà i Roura, consellera del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, i Elisenda Guillaumes directora general d’Agricultura i Ramaderia, les quals van convidar a tothom a participar de les activitats organitzades arreu del territori català, a proposta d’entitats i persones interessades, amb l’objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població. La finalitat és que els productors i elaboradors de productes ecològics, entitats i organitzacions interessades, administracions locals, escoles i centres docents, biblioteques, restaurants, minoristes, grans superfícies, i fins i tot en alguna zona de Catalunya els centres esportius… puguin organitzar aquella activitat que millor s’adeqüi a les seves necessitats, sempre dins dels objectius generals de la Setmana Bio. Totes les activitats relacionades amb la comunitat educativa s’agrupen en la Setmana Bio a l’escola, per donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques a aquesta comunitat.actes organitzats, per tot el territori català.

El programa d’aquest esdeveniment, que se celebra que se celebra del 16 al 24 d’octubre, enguany compta amb més de 150 activitats que es poden consultar en la web https://setmanabio.cat

Destaca també l’apartat dedicat a recursos online, incorporat l’any passat, ateses les circumstancies derivades de la pandèmia, i que ofereix recursos audiovisuals d’interès, relacionats amb la divulgació de la producció ecològica i el consum d’aliments ecològics. La Setmana Bio 2021 és un esdeveniment impulsat per la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, i amb la participació del Departament d’Educació.