Els infants són els protagonistes de la Festa Major Petita

El dilluns 26 de setembre va estar dedicat als nens i a les nenes de Cervera que van ser els protagonistes de la jornada. Al matí va tenir lloc la Matinal de tabalers i percussió a la Plaça Universitat i a la tarda, la cercavila i els lluïments a la Plaça Major. L’acte va comptar amb la participació de les escoles i diversos grups i entitats: L’Espai de Teatre La Caserna, les Joventuts del Ball de Diables de Cervera Carranquers i la Colla Infantil del Ball de Diables de Cervera Carranquers, el Grup Jove de Bombollers, la Coral Infantil Nova Cervera, la Colla Sardanista Demà Jovencells, l’Escola Les Savines, l’Escola Jaume Balmes, l’Escola Mossèn Josep Arques i els Geganters de Cervera.

Tots els participants van rebre una xapa amb el dibuix d’un bomboller i d’una bombollera dels Bombollers de Cervera, que enguany celebren el seu 25è aniversari. Amb aquest obsequi es pretén fer una col·lecció de tots els elements i grups de la Festa Major Petita.

Enguany és la dotzena edició de la Festa Major Petita, organitzada pel Seminari de Cultura Popular a les Escoles del Servei Educatiu de la Segarra i el Departament d’Educació, i pel Grup de Treball de l’Agrupació Seny Major. Cal destacar que aquest grup també lidera un projecte educatiu transversal als centres educatius del municipi amb tres propostes pedagògiques: la Festa Major del Sant Crist, la Festa Major del Santíssim Misteri i la festivitat de Corpus.

Font: Informació i imatges aportades pel Grup de Treball de Cultura Popular a les Escoles de Cervera.