Dia Mundial de la Natura i la Vida Silvestre

"Els boscos i els mitjans de subsistència: sustentar a les persones i preservar el planeta”
Il·lustració per a la campanya del Dia Mundial de la Vida Silvestre de 2021, “Els boscos i els mitjans de subsistència: sustentar a les persones i preservar el planeta”. FOTO:Dia Mundial de la Vida Silvestre/Gabe Wong

El proper 3 de març és el Dia Mundial de la Natura o Dia Mundial de la Vida Silvestre. Es tracta d’una jornada promoguda per la ONU i que recorda el dia de l’aprovació, el 1973, de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestres (CITES, en les seves sigles en anglès), que té com objectiu la protecció de les espècies enfront del comerç internacional.

És una bona ocasió, per crear consciència i posar en valor la gran quantitat d’espècies de flora i fauna que habiten la Terra, identificar quines amenaces les posen en perill i com podem actuar per millorar l’estat de la biodiversitat.

És, alhora, una oportunitat per repensar com ens interrelacionem amb el que ens rodeja: l’aire, els arbres, les plantes, el terra, els animals… i entendre que les persones som part de la natura.

Des del bloc del Programa Escoles Verdes ens faciliten un recull d’activitats per celebrar aquest dia i treballar aquest tema amb l’alumnat.

Promou el Dia Mundial de la Natura a les xarxes socials amb els hashtags #DiadelaNatura #Natura #Boscos  #WorldWildLifeDay #WWD2021 #ForestsPeoplePlanet

El lema d’aquest any és “Els boscos i els mitjans de subsistència: sustentar a les persones i preservar el planeta”. “Forests and Livelihoods Sustaining People and Planet”

Gaudiu del vídeo: