Crida a les ràdios escolars!

L’equip de COMSOC – Comunicació Social porten des de l’any 2008 impulsant iniciatives educomunicatives que permeten generar espais de diàleg, coneixement col·lectiu i accions emancipadores, i la ràdio és una de les millors eines.

En aquest sentit, a finals del 2020 van presentar Ràdios Escolars en Xarxa (REX) un espai on visibilitzar, articular i compartir totes les experiències de ràdio a l’escola existents al territori de parla catalana des de l’òptica del procomú, i posteriorment van dinamitzar la jornada “Ràdio, Escola i Comunitat” amb un èxit notable de participació, malgrat les restriccions d’aquell moment.

A hores d’ara estan elaborant una guia d’iniciació a la ràdio escolar, que compta amb el suport del Departament d’Educació, per tal de donar resposta a una necessitat de la mateixa comunitat educativa i que en aquest cas té el recolzament de l’administració per fer-la possible.

Amb experiència i coneixements al voltant de la ràdio escolar i entomen amb il·lusió i compromís el repte d’elaborar la guia, sense obviar els sabers i pràctiques que també teniu les i els docents. I és per això que han obert diferents vies de col·laboració perquè la guia compti amb la vostra expertesa.

  • En primer lloc, si teniu entre mans un projecte de ràdio escolar us demanen que els ho feu saber per tal d’incorporar-vos al mapatge pròpiament de la guia i al mapa de Ràdios Escolars en Xarxa, si així ho desitgeu. Ompliu el formulari «Nosaltres fem ràdio escolar!»
  • En segon lloc, consideren essencial aprendre de la història que ens precedeix per aprendre d’aquesta, ser conscients dels orígens i de les emissores escolars de casa nostra que van ser pioneres. Per això obren aquest formulari «Experiències pioneres»
  • En tercer lloc, volen acollir a la guia una mostra d’experiències significatives que contribueixin a exemplificar com la ràdio i l’escola es poden donar de la mà. Experiències que inspirin a aquells docents i joves que vulguin iniciar-se i/o aquelles persones que ja tenen una pràctica eduradiofònica, però que volen enriquir la seva pràctica. Us faciliten el formulari «La nostra experiència radiofònica».
  • En quart lloc, i en sintonia amb el punt anterior, a la guia imaginen diferents activitats d’aprenentatge per implementar a l’aula i per això us conviden a compartir el detall d’alguna activitat que considereu significativa. Teniu el formulari «Activitat d’aprenentatge».
  • En cinquè i darrer lloc, com avaluem els aprenentatges i les experiències de ràdio a l’escola? Cadascú tindrà una manera diferent i vàlida, però segurament hi ha elements comuns. Són aquests els que volen facilitar a la guia, per tal que es converteixi en un bé comú que vagi evolucionant amb el temps per part de la mateixa comunitat educativa. Podeu fer la vostra contribució via el formulari «Avaluació eduradiofònica».

📢Fins al diumenge 9 d’octubre estarà oberta aquesta crida a la participació.

Si teniu algun dubte o dificultat per omplir els formularis us podeu posar en contacte amb ana@comsoc.cat