Conferències sobre l’estat de la llengua catalana i els usos lingüístics

Dins els mesos de febrer i març es duran a terme dues conferències organitzades des de l’equip LIC de Lleida.
A continuació trobareu tota la informació per formalitzar la inscripció:

PONENT: FERRAN SUAYDijous 24/02/2022 (17.30 a 19 h)

6002030506
2021-2022
I SI PARLEM (MÉS) EN CATALÀ? ASSERTIVITAT LINGÜÍSTICA - Inscripcions fins el 22 de febrer

Ferran Suay és psicòleg, professor de psicobiologia i director del Servei de Formació Permanent del Professorat de la Universitat de València.

“Els catalanoparlants renunciem sovint a fer servir el nostre idioma en interaccions socials, i aquest hàbit contribueix a la substitució lingüística.
Tradicionalment, s’ha considerat que la “consciència lingüística” era l’element clau per a revertir aquest procés. No sembla, però, que siga així. D’una banda, gent amb un elevat nivell de consciència també practica la submissió lingüística. De l’altra, la selecció i ús d’una o altra llengua és més semblant a un automatisme que no a una presa de decisions.
L’enfocament basat en l’assertivitat s’orienta a facilitar el canvi d’hàbits lingüístics, des d’una perspectiva no ideològica, i focalitzant-se en el desenvolupament individual de recursos útils.”

PONENT: CARME JUNYENT – Dimecres 09/03/2022 (17.30 a 19 h)

6002020506
2021-2022
EL CATALÀ, UNA LLENGUA PER CONVIURE – Inscripcions fins el 7 de març

Carme Junyent és lingüista, professora de filologia de la UB i directora del Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA)

“La funció de l’escola en la preservació de la diversitat lingüística i també la funció de la llengua com a instrument de cohesió i garantia de la igualtat d’oportunitats. Es tindran en compte les llengües dels alumnes per poder desenvolupar estratègies adequades i se situarà el català en el context de les llengües del món.”

Esperem que aquestes conferències siguin del vostre interès!