Butlletí informatiu octubre 2022

DESTAQUEM
Recursos del nou currículum

El Departament d’Educació posa a l’abast de tots els centres un nodes que s’anirà actualitzant amb les darreres informacions del nou desplegament curricular.

ℹ Més Informació

Catàleg d’activitats educatives del Consell Comarcal de la Segarra.

Ja està disponible el nou catàleg d’activitats 2022-2023

ℹ Informació

XIX Certamen de Lectura en Veu Alta

Llibres del XIX Certamen, curs 2022-2023 per a la fase SEMIFINAL

Tots són en l’edició escolar. Fixeu-vos en l’ISBN i la col·lecció.

🖊 Inscripcions del 3/10 al 08/11 de 2022  | ℹ Més informació

Lletres a les Aules

Els centres educatius que vulguin participar-hi hauran de triar entre dues modalitats:

• Autors a les Aules. Sol·licitar la presència d’un escriptor/a l’aula.
  • En Veu Alta. Sol·licitar la presència d’un lector/a professional que els permetrà treballar la lectura en veu alta.

El termini per fer la sol·licitud estarà obert fins al 31 d’octubre de 2022 I ℹ Més informació

Crida a les ràdios escolars!

Si formes part d’una comunitat educativa relacionada amb la ràdio, COMSOC – Comunicació Social, amb el suport Departament d’Educació, està elaborant una guia d’iniciació a la ràdio escolar.

Vols col·laborar-hi? Tens temps fins al diumenge 9 d’octubre

US POT INTERESSAR
La ciència en primera persona

Activitat en el marc de la 27a SETMANA DE LA CIÈNCIA I Adreçada a alumnat de 3r i 4t d’ESO

🗓Termini inscripcions abans del 7 d’octubreInscripcions  | Data límit per enviar els reptes i les preguntes: 3 de novembre: Formulari d’enviament dels reptes i preguntes als científics

Classe sense fum

Programa de prevenció del tabaquisme 1r-2n ESO

📝Sol·licitud de preinscripció “Classe sense fum 2022-2023”

#CodeWeek 2022

Del 8 al 23 d’octubre de 2022 se celebra la CodeWeek, Setmana de la Programació de la UEamb activitats per fomentar el pensament computacional i la programació per afavorir la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat. Informació>>

📝Inscripció: Cal inscriure’s abans del dia 14 d’octubre a través del següent formulari

“100 anys del Sindicat Agrícola de Cervera i comarca”

Exposició per a commemorar el centenari de la construcció de la Farinera a partir dels documents que hi ha a l’arxiu del Sindicat.

LlocArxiu Comarcal de la Segarra. Pg. Jaume Balmes (edifici de la Universitat) s/n. Cervera | Data: fins al 7 d’octubre | Horari: durant l’horari de l’arxiu.

Residus. L’empremta humana. De IESSO a Guissona.

Comissariada pel Museu de Guissona Eduard Camps i l’Àrea de Residus del Consell Comarcal de la Segarra, l’exposició “Residus. L’empremta humana de Iesso a Guissona“, fa un recorregut històric i pedagògic envers l’empremta que el pas dels humans deixa al planeta.

Lloc: Museu de Guissona Eduard Camps. Carrer del Tint, 2. Guissona | Data: fins al 15 de gener 2023 | Horari: 10 h a 14 h

3a Trobada Col·la~Clic (G-Suite Catalunya)

Trobada de docents que volen utilitzar la tecnologia per millorar les metodologies d’aula i l’organització de centre

📅dissabte 22 d’octubre | 🕘de 9 h a 18 h | 🏤Escola Vedruna Gràcia

Propostes educatives: Exploratori Recursos de la Natura

📝En ambdós casos el termini d’inscripció és fins al 13 d’octubre.

Projecte Primer Cinema

CaixaForum Lleida posa a disposició dels centres educatius el projecte Primer Cinema:

Un projecte educatiu d’iniciació a l’audiovisual, per ajudar a la creació audiovisual a través del primer cinema: el cinema mut

📝Inscripcions obertes fins al 10 d’octubre

CONCURSOS I PREMIS

VI Edició CientifiKs en Joc 2022-2023

Programa educatiu virtual del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de 5è de primària de les escoles de Catalunya.

📝Període d’inscripció obert fins al 20 d’octubre de 2022

Premis Fundació Endesa

• VIII Edició de RetoTech Fundacion Endesa: Aquesta nova edició està dirigida a centres d’Educació Primària i Secundària Obligatòria | 📝Inscripcions fins al 17 d’octubre | Projecte RetoTech

4a edició del Concurs de monòlegs del Club de la Ciència

Activitat en el marc de la 27a SETMANA DE LA CIÈNCIA ( del 11 al 20 de novembre)

ℹ Més informació | Bases  |  Inscripcions

🗓Termini presentació de candidatures finalitzarà el 17 d’octubre a les 18 hores.

VII edició de Recerkids

Tema: l’estudi de la Biologia i zoologia, concretament, de la biodiversitat i l’afectació de les espècies invasores als ecosistemes.

🗓Termini: fins el 31 d’octubre 2022 📝Inscripcions

InformacióAdreçat a estudiants de 5è i 6è primària  | Com funciona? I VÍDEO

MANTENIU-VOS AL DIA
Conservatori Professional i Escola de música de Cervera
Museu Comarcal de Cervera
Museu i parc arqueològic de Guissona
Biblioteca comarcal Josep Finestres
Biblioteca de Guissona
Arxiu comarcal de la Segarra
Som Segarra. Calendari d’activitats culturals i festives de la comarca.