Lletres a les Aules

Lletres a les Aules és un programa de foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua. D’aquest programa se’n beneficien els centres educatius d’ensenyament primari, secundari i d’adults de tot el domini lingüístic.

Els centres educatius que vulguin participar-hi hauran de triar entre dues modalitats:

• Sol·licitar la presència d’un escriptor/a a l’aula: Autors a les Aules. Permet que l’alumnat lector entri en contacte directe amb els escriptors i hi estableixi un diàleg al voltant dels seus llibres i d’altres temes com l’ofici d’escriure, el procés de creació, el món editorial, etc.
  • Sol·licitar la presència d’un lector/a professional que els permetrà treballar la lectura en veu alta: En Veu Alta. Posa a disposició de mestres i professors antologies de textos literaris per ser dites a l’aula per un bon lector. Les antologies s’han preparat entorn d’un eix temàtic genèric, sense vinculació explícita amb els temaris, per facilitar que cada centre en tregui el rendiment més adequat a la seva dinàmica de treball i a les característiques del seu alumnat.

Terminis: es pot sol·licitar a Lletres a les aules fins al 31 d’octubre del 2022.