Activitats pel dia escolar de la Pau i la No-violència

El 30 de gener, coincidint amb l’efemèride de la mort de Mahatma Ghandi, es celebra el Dia Escolar de la Pau i la No-violència.

• Unicef ens proposa l’activitat La nostra escola de pau, una activitat per descobrir com la nostra pròpia escola pot ser un lloc des d’on construir la pau i la no-violència.

Arreu del món, les escoles i centres educatius són considerats entorns segurs on nenes, nens i adolescents poden aprendre, jugar, relacionar-se i desenvolupar-se lliures d’alguns dels perills del seu entorn.

Aquesta activitat ens introdueix a la generació de mapes d’entorns segurs a l’escola. És una primera aproximació, apta per a qualsevol grup i centre educatiu i que obre la porta a fer en el futur altres activitats que permeten aprofundir més sobre aquest important tema.

Inscriu-te a l’activitat i descarrega el PDF amb les plantilles per treballar a l’aula.

• Altres propostes i recursos per treballar aquesta diada:
Bloc educatiu UNICEF Xtec Coord. d’ONGD i aMS de Lleida VicensVives Nati Bergadà Amnistia Internacional Fundesplai Recull de recursos DENIP CRP de la Segarra

• El Departament d’Educació organitza el webinar #DENIP23 CONVIURE PER APRENDRE. Aquest acte es realitza amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau del curs 2022/23.Durant l’acte es presenten les línies marc, els objectius i les novetats relacionades amb la convivència positiva i l’enfocament restauratiu amb la presència de responsables i tècnics docents de la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa.

La ponència central L’educació emocional en el marc de la No-violència i la Pau és a càrrec de la Sra. Èlia López Cassà. En aquesta ocasió, i emmarcat dins els vectors de benestar emocional i de ciutadania democràtica i consciència global, volem incidir en l’apartat d’educació socioemocional que es recull en el projecte de convivència i que ens permet tenir la capacitat de conèixer i reconèixer les pròpies emocions i les dels altres, i saber expressar-les, utilitzar-les i gestionar-les de manera positiva.

També s’hi recullen les experiències i bones pràctiques de centres relacionades amb la concreció del treball emocional i la promoció de la convivència des de diferents mirades, l’enfocament restauratiu, el projecte de convivència, el programa d’innovació #aquiproubullying, així com la presentació del web Convivència Positiva on es recullen orientacions i recursos per promoure el benestar i la convivència positiva de la comunitat educativa.

Accés al webinar