Aquests materials han estat creats per Andreu Marsal Coll, mentor de competència digital a la Segarra, i en col·laboració amb l’equip del CRP dins del Pla d’Educació Digital de Catalunya impulsat pel Departament d’Educació.
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons
1. Característiques Generals
Accés inicial a la plataforma odissea. Configuració del perfil d’usuari i notificacions. Poden haver-hi canvis en l’accés a moodle – eix de centres. |
Descripció dels rols d’alumne i professor. Visualització dels cursos en funció del rol de l’usuari. Configuració de l’aparença dels cursos. |
Creació d’una tasca en línia. Canvi de rol:
• Realització de la tasca amb el rol d’alumnat |
2. Tasques i aprofitament de recursos
Creació d’una tasca amb enviament de itxers. Visualització de les trameses i descripció de l’editor de correccions. |
Configuració d’una tasca amb enviament d’imatges. Amb el rol d’usuari, enviament de la tasca utilitzant un dispositiu mòbil. Visualització i correcció de la tramesa. |
Repàs dels recursos que ofereix Alexandria com a banc de cursos moodle. |
3. Restaurar cursos d’Alexandria, “maquillar” cursos i temes, corrector català i repositori d’imatges
- Restauració cursos d’Alexandria
- Ordenar i formatar el tema
- Llicències d’Imatges
- Instal·lació corrector català
- Repositori d’imatges amb llicència CC
- Extensió per Chrome del corrector gramatical en català
Selecció de recursos d’un curs d’Alexandria i restauració pas a pas per incloure el recurs en el nostre propi espai de treball. |
Opcions de format per ressaltar i classificar la informació dels cursos. |
Inserció d’imatges amb llicència de redistribució i importància de citar les fonts de les imatges. |
Resum de com instal·lar un corrector ortogràfic per a Chrome. |
Alguns llocs on podem trobar imatges amb llicència CC. Recordar de citar la font en els nostres treballs.
4. Propostes d’activitats i missatgeria
Descripció dels diferents tipus de fòrum, aparença i participació. |
Creació d’un glossari, usos i activitats alternatives amb aquesta tasca. |
Inclusió de tasques Jclic. Importància dels resultats i relació amb les qualificacions. |
Creació d’enquestes amb la finalitat d’anàlisi de resultats globals. |
Eina col·laborativa de creació de continguts. Especial esment en el fet que no és multiusuari: només pot editar un usuari al mateix temps. |
Enviament de missatges del professor a grups d’alumnes. Enviament entre alumnes. |
5. Materials de consulta, vídeos i qüestionaris
- Espais de suport moodle-eix
- Materials/enllaços suport moodle-eix
- Inserció de vídeos
- Preguntes i categories de preguntes
- Tipus de preguntes
- Guia creació preguntes
Recursos on trobar informació i ajuda relacionada amb els moodle - eix |
Com incloure vídeos de plataformes externes i també vídeos propis allotjats al drive. |
Banc de preguntes: Classificació i categories per ordenar la temàtica de les qüestions. |
Tipus de qüestions bàsiques que podem incloure en un qüestionari. |
6. Compleció activitats i qualificació
Descripció del procés d’exportació de preguntes a un fitxer i la posterior importació en un altre lloc moodle. |
Detalls de la creació d’un qüestionari a partir d’un banc de preguntes: configuració de la visualització, nombre d’intents permesos, mètode de qualificació, ... |
Configuració de la barra lateral de seguiment de la compleció. Activació i configuració del seguiment de la compleció en les activitats. |
7. Sistema de qualificacions
Repàs de les possibilitats a l’hora d’avaluar les tasques. Creació de categories i utilització de mitjanes per preparar el càlcul de notes. |
Avaluació de tasques mitjançant rúbriques. Com es creen, com ho veu l’estudiant i com les utilitza el professor. |
Avaluació de tasques mitjançant guies de qualificació. Com es creen, com ho veu l’estudiant i com les utilitza el professor. |
8. Grups, itineraris i còpies de seguretat
Activació del mode grups dins un curs. Afegir i editar alumnes d’un grup. Avaluació i configuració de tasques per a grups. |
Atenció a la diversitat en moodle mitjançant itineraris. Activitats condicionades a criteris: pertànyer a un grup, Qualificació d’una activitat anterior, ... |
Realització de còpies de seguretat de cursos complets o activitats determinades. Restauració. |
9. Activitats H5P
Descripció pas a pas de la creació d’un vídeo interactiu del tipus H5P. |
Importar i editar recursos de h5p.org al nostre propi curs. |
MOODLE – EIX |
CLASSROOM |
TEAMS |
VIDEOTUTORIALS I MATERIAL DE CONSULTA A XTEC |
VIDEOTUTORIALS I MATERIAL DE CONSULTA A XTEC |
VIDEOTUTORIALS I MATERIALS DE CONSULTA A XTEC |