Entorns virtuals d’aprenentatge

Aquests materials han estat creats per Andreu Marsal Coll, mentor de competència digital a la Segarra, i en col·laboració amb l’equip del CRP dins del Pla d’Educació Digital de Catalunya impulsat pel Departament d’Educació.
Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

1. Característiques Generals

Accés inicial a la plataforma odissea.
Configuració del perfil d’usuari i notificacions.
Poden haver-hi canvis en l’accés a moodle – eix de centres.
Descripció dels rols d’alumne i professor.
Visualització dels cursos en funció del rol de l’usuari.
Configuració de l’aparença dels cursos.

 

Creació d’una tasca en línia. Canvi de rol:

• Realització de la tasca amb el rol d’alumnat
• Correcció de la tasca amb el rol de professorat.

2. Tasques i aprofitament de recursos

Creació d’una tasca amb enviament de itxers.
Visualització de les trameses i descripció de l’editor de correccions.
Configuració d’una tasca amb enviament d’imatges.
Amb el rol d’usuari, enviament de la tasca utilitzant un dispositiu mòbil.
Visualització i correcció de la tramesa.
Repàs dels recursos que ofereix Alexandria com a banc de cursos moodle.

3. Restaurar cursos d’Alexandria, “maquillar” cursos i temes, corrector català i repositori d’imatges

Selecció de recursos d’un curs d’Alexandria i restauració pas a pas per incloure el recurs en el
nostre propi espai de treball.
Opcions de format per ressaltar i classificar la informació dels cursos.
Inserció d’imatges amb llicència de redistribució i importància de citar les fonts de les imatges.
Resum de com instal·lar un corrector ortogràfic per a Chrome.

 

Alguns llocs on podem trobar imatges amb llicència CC. Recordar de citar la font en els nostres treballs.

Pexels  |  Unsplash

Piqsels |  Freesvg

4. Propostes d’activitats i missatgeria

Descripció dels diferents tipus de fòrum, aparença i participació.

 

Creació d’un glossari, usos i activitats alternatives amb aquesta tasca.
Inclusió de tasques Jclic.
Importància dels resultats i relació amb les qualificacions.
Creació d’enquestes amb la finalitat d’anàlisi de resultats globals.
Eina col·laborativa de creació de continguts. Especial esment en el fet
que no és multiusuari: només pot editar un usuari al mateix temps.
Enviament de missatges del professor a grups d’alumnes.
Enviament entre alumnes.

5. Materials de consulta, vídeos i qüestionaris

Recursos on trobar informació i ajuda relacionada amb els moodle - eix
Com incloure vídeos de plataformes externes i
també vídeos propis allotjats al drive.
Banc de preguntes: Classificació i categories per
ordenar la temàtica de les qüestions.
Tipus de qüestions bàsiques que podem incloure en un qüestionari.

6. Compleció activitats i qualificació

Descripció del procés d’exportació de preguntes a un fitxer i la
posterior importació en un altre lloc moodle.
Detalls de la creació d’un qüestionari a partir d’un banc de preguntes: configuració
de la visualització, nombre d’intents permesos, mètode de qualificació, ...
Configuració de la barra lateral de seguiment de la compleció.
Activació i configuració del seguiment de la compleció en les activitats.

7. Sistema de qualificacions

Repàs de les possibilitats a l’hora d’avaluar les tasques.
Creació de categories i utilització de mitjanes per
preparar el càlcul de notes.
Avaluació de tasques mitjançant rúbriques.
Com es creen, com ho veu l’estudiant i com les utilitza el professor.
Avaluació de tasques mitjançant guies de qualificació.
Com es creen, com ho veu l’estudiant i com les utilitza el professor.

8. Grups, itineraris i còpies de seguretat

Activació del mode grups dins un curs.
Afegir i editar alumnes d’un grup.
Avaluació i configuració de tasques per a grups.

 

Atenció a la diversitat en moodle mitjançant itineraris.
Activitats condicionades a criteris: pertànyer a un grup,
Qualificació d’una activitat anterior, ...

 

Realització de còpies de seguretat de cursos complets
o activitats determinades.
Restauració.

 

9. Activitats H5P

Descripció pas a pas de la creació d’un vídeo
interactiu del tipus H5P.

 

Importar i editar recursos de h5p.org al nostre propi curs.

 

MOODLE – EIX

CLASSROOM

TEAMS

VIDEOTUTORIALS I MATERIAL DE CONSULTA A XTEC

VIDEOTUTORIALS I MATERIAL DE CONSULTA A XTEC

VIDEOTUTORIALS I MATERIALS DE CONSULTA A XTEC