XVIII Premi Comarcal de Treballs de Recerca

Dijous 20 de maig de 2021 a les sis de la tarda, es va celebrar l’acte d’entrega de la divuitena edició dels premis de Treballs de Recerca, a la sala de Plens de l’Ajuntament de Guissona. Un acte que reconeix el talent de l’alumnat segarrenc de 2n de batxillerat i posa en valor el treball que desenvolupen els centres educatius de secundària. La celebració en petit format per restriccions d’aforament degut a la Covid. Les famílies, els companys i companyes de curs de l’alumat i públic en general ho va poder seguir en directe per YouTube. L’acte va estar amenitzat per l’exquisida veu de la Núria Rius, amb acompanyament de la guitarra.  La Núria és alumna de l’escola de Música de Guissona.

L’organització de l’esdeveniment és possible gràcies al treball, implicació i il·lusió de l’equip dels Serveis Educatius amb el suport del Departament d’Educació i el recolzament i esforç de tots els col·laboradors i patrocinadors sense excepció.

En aquest concurs hi participen els tres instituts de la comarca que tenen alumnat de batxiller: l’INS Guissona, l’INS Antoni Torroja i l’INS La Segarra, presentant entre tots tres, un total de 12 treballs dins de dues modalitats: Ciències i Tecnologia i  Humanitats i Ciències Socials.

Dos jurats, un per a cada modalitat, sota criteris establerts i per consens, van tenir la difícil tasca de seleccionar els treballs guanyadors.

Membres del jurat d’aquesta edició:

MODALITAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA MODALITAT DE CIÈNCIES SOCIALS I HUMANITATS
Sra. Marta Saltiveri i Llena, graduada en nutrició humana i dietètica

Sr.  Sergi Bernet i Bacardit, tècnic en noves tecnologies

Sr.  Jordi Escudé i Riba, enginyer tècnic industrial especialitat elèctrica

Sra. Mercè Salsench i Ollé, llicenciada en història i investigadora

Sr.  David Castellana i Guàrdia, historiador de l’art i arqueòleg

Sr.  Xavier Rivera i Sentís, professor i historiador

Com a novetat, gràcies a la bona entesa dels ajuntaments de Guissona i Cervera, aquesta és la primera edició en què es va comptar amb una categoria més de premis, essent els següents: primers, segons, tercers i accèssits, amb 300 euros, 200 euros, 100 euros i 50 euros respectivament per a cada modalitat.

Els treballs premiats van ser:

PREMIS MODALITAT DE CIÈNCIES SOCIALS I HUMANITATS MODALITAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA
Primers Premis
300 €
Anàlisi de l’impacte econòmic de la Covid-19
AUTOR:  Bernat Balcells i Fusté
TUTORA: Carme Pujol i Llobera
INS LA SEGARRA
Seguiment d’una plantació de pèsols i estudi de la influència del tipus d’adob en el conreu d’ordi a la Segarra
AUTOR:  Jordi Franquesa i Franquesa
TUTORA: Dolors Rosich i Carulla
Segons Premis
200 €
La violació de la justícia. La violència sexual a Espanya i les lleis que la regulen
AUTORA:  Eva Bertran i Prat
TUTORA: Emma Harris
INS ANTONI TORROJA
Escoltem el Paranimf. Estudi del temps de reverberació del Paranimf de la Universitat de Cervera
AUTOR: Max Puig i Tolosa
TUTORA: Jordina Grasa i Bastida
Tercers Premis
100 €
El fenomen influencer
AUTORES:  Cristina Solà Canosa i Gerd Codina Pons
TUTORA: Claustre Bonjoch
INS GUISSONA
La cara oculta dels antibiòtics
AUTORA:Laura Padrós i Oliveres
TUTORA: Roser Soler i Marimon
ACCÈSSITS
50 €
Pensar sense imatges. Un estudi de l’afantasia
AUTORA:Marta Noguera i Segura
TUTOR: Daniel Sánchez i Saumell
INS ANTONI TORROJA
Disseny, construcció i programació d’un datalogger
AUTOR:Albert Pla  iGomà
TUTOR: Jaume Rius i Graells
INS ANTONI TORROJA

També es va concedir diploma de reconeixement al següent alumnat:

• Revivint el passat. La pandèmia de la Covid-19 enfront la grip del 1918, de Carla Jounou Calafell i Soraya Sánchez i Redondo, tutora Montse Rodríguez de l’INS Guissona.
  • La lluita de la dona espanyola. Des del 1833 al 1939, d’Ares Piqué iJover, tutora Esther Vallés i Fernández de l’INS La Segarra.
  • La influència de la lluna sobre la terra de Núria Rius i Cera, tutora Caterina Pijuan i Folguera de l’ INS GUISSONA.
  • La teva ombra marcarà el pas del temps. Introducció a l’astronomia a través de l’esfera celeste, de Jana Solé i Garcia i Vitaliy Skrynyk, tutora Alba Fornells Ribalta de l’INS GUISSONA.

A tots ells agraïm la seva participació, felicitant també a tots els instituts amb els seus tutors i tutores al capdavant que els han acompanyat en aquest camí, potenciant el talent i la creativitat, impulsant la capacitat de recerca i el sentit crític i encoratjant l’esforç i el treball com a valors cap a l’èxit i l’excel·lència.

Àlbum de fotos de l’entrega dels premis