TOT DANSA

ÉS UN PROJECTE EDUCATIU IMPULSAT I ORGANITZAT PER L’INSTITUT D’EDUCACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA, EL MERCAT DE LES FLORS I L’INSTITUT DEL TEATRE

Té com a objectiu principal fomentar i donar a conèixer la dansa contemporània en el territori. El projecte apropa aquesta especialitat artística a l’alumnat de centres públics d’ensenyament secundari i de batxillerat de la ciutat de Barcelona. Esdevé un procés d’aprenentatge i connexió per a l’alumnat i per al professorat implicat, una eina formativa i educativa, un espai únic d’expressió i a partir d’experiències i propostes diverses.

Tot Dansa proposa una experiència vital i humana mitjançant la pràctica artística. Els valors que es desprenen de la dansa donen l’excusa perfecta perquè el professorat acompanyi l’alumnat en la desinhibició necessària del moviment, controli la gestualitat dins un espai determinat i generi un treball de creació que requereix el compromís de tothom.

Des de principis d’any, el professorat de diferents centres i amb especialitats curriculars diverses, guiat per la coreògrafa principal i el seu equip col·laborador, acompanya el grup d’alumnat implicat en un procés de formació i de creació que els permet endinsar-se en el coneixement i la pràctica del moviment, en definitiva en el món de la dansa.

El professorat rep una formació especialitzada a l’Institut del Teatre, que transmet i guia el viatge amb l’alumnat que participa al projecte, en els mateixos centres educatius. Amb l’equip professional, teixeixen moviment rere moviment, escena rere escena, per generar una coreografia única i conjunta que avui us mostrem al Mercat de les Flors, un espai de referència internacional de la dansa contemporània de la ciutat.

La complicitat entre les institucions que ho lideren, l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, el Mercat de les Flors i l’Escola Superior de Dansa de l’Institut del Teatre, són la garantia de la seva qualitat artística i pedagògica.

Per participar al Tot Dansa no calen coneixements previs de dansa. Cal el compromís del professorat amb una educació que es configuri com a espai vivencial i d’aprenentatge en equip, més enllà de les aules. Cal implicació, atreviment, ganes d’aprendre i conèixer d’un alumnat que es mostra i es construeix en experiència conjunta. Cal il·lusió i ganes, d’aquí la màgia de la creació.

Les característiques i la consolidació del projecte permeten poder comptar amb la col·laboració d’escoles municipals de música. La seva presència i la seva interpretació del repertori en viu fa que el projecte creixi i esdevingui un espectacle de primer ordre.