Servei Educatiu Integrat

El Servei Educatiu Integrat Sant Andreu col·labora i dona suport als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris, als equips directius, als equips de docents i a l’alumnat del districte de Sant Andreu. El servei educatiu està format per un equip multidisciplinar format per:

• CRP (Centre de recursos pedagògics): equip que dona suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professorat, especialment, en temes de formació permanent, de recursos pedagògics i de dinamització de projectes de centre i de la zona.
  • EAP (Equip d’assessorament i orientació psicopedagògic): són un servei de suport i assessorament psicopedagògic i social als centres educatius i a la comunitat educativa. Desenvolupen les seves actuacions en els centres educatius i en el seu entorn amb estreta col·laboració amb els altres serveis i professionals del sector.
  • ELIC (Equip d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social): equip d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social que donen suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.
  • SOPJ (Servei d’Orientació Pla Jove): és un servei d’orientació acadèmica-professional del Consorci d’Educació de Barcelona destinat a joves entre 16 i 21 anys i a les seves famílies, especialment els alumnes en risc d’abandonament escolar.
  • UAO (Unitats d’Acompanyament i Orientació): l’àmbit d’actuació de les UAO s’emmarca en l’acompanyament de l’alumnat de les etapes obligatòries (primària i secundària) que presenten dificultats a nivell emocional o de salut mental amb risc d’abandonament prematur o absentisme, i les seves famílies, mitjançant l’ampliació de l’acció tutorial.
  • Mentoria Digital: és un recurs per a donar suport als centres en el marc del Pla d’Educació Digital 2020-2023. El principal objectiu és l’assoliment de la Competència digital de l’alumnat a través de l’elaboració i implementació de l’Estratègia digital de centre, que ha de permetre a més, la millora de la Competència Digital del professorat i la millora del nivell de maduresa digital dels centres educatius.
  • Tècnica de Gestió Territorial: elabora propostes de millora de l’oferta educativa del districte, gestiona la campanya de preinscripció, dona suport en la implementació i disseny de programes fora de l’horari lectiu amb impacte als centres educatius i representa al CEB davant dels òrgans competents en matèria educativa en l’àmbit de districte i ciutat. Així mateix, dona suport als centres educatius de Sant Andreu en la seva gestió i promou l’equivalència entre els centres educatius del districte.