Congrés d’Educació Pública

El CRP Sant Andreu ha participat en la sessió organitzativa com del Primer Congrés d’Educació Pública que va tenir lloc el dissabte 25 de maig a l’Institut Escola Costa i Llobera i va servir per decidir tres qüestions considerades essencials: els eixos sobre els quals girarà el Congrés, quins seran els mecanismes de debat i un pressupost i el seu finançament. Van participar 164 centres públics organitzadors del Congrés, dels quals 21 són escoles bressol, 121 escoles d’infantil i primària, 6 zones escolars rurals (ZER), 9 instituts, 5 instituts escola, una escola d’educació especial i una escola d’adults. A banda, el Congrés compta amb l’adhesió de 22 entitats i 50 persones individualment.

Els assistents a la reunió de dissabte van poder proposar, triar i desenvolupar els que consideraven prioritaris. Com va dir una mestra assistent, “tots som experts i som les escoles les que hem de fer sentir la nostra veu definint les prioritats que volem discutir”. El resultat és que els cinc eixos de debat seran aquests: currículum, organització, avaluació i pràctiques educatives, innovació, transformació, emancipació, xarxes, formació inicial i permanent, inclusió i equitat i model d’Educació Pública.