Concurs de Cinema Ments Despertes

6ª edició del Concurs de cine MENTS DESPERTES

Necessitem equips joves, creatius, per pensar col·lectivament una societat millor, per transformar junts. Amb opinió, amb vivències, consciència i amb llenguatges audiovisuals capaços de revisar el present, però també d’imaginar noves mirades de futur.
El Programa Ments Despertes, que dona nom al Concurs, és un itinerari formatiu del Grup SOM VIA conduït per persones amb diagnòstic en salut mental. L’objectiu del Programa, a banda de crear participació comunitària amb els centres educatius i promocionar hàbits saludables, és trencar amb els estereotips al voltant de la salut mental entre l’alumnat jove.
És el propòsit final del Concurs generar debat i actituds d’aprenentatge directe, creixement comunitari, també vital, perquè és alhora una bona oportunitat per treballar la salut mental i emocional dels alumnes. Un aprenentatge que genera actituds crítiques, creatives i d’interacció, fent servir l’audiovisual com a eina educativa.

Data màxima per enviar el curt: 5 d’abril

Durada màxima del curt 5 min, cal relatar qualsevol tema relacionat amb la salut mental i emocional.

Necessitem durant el mes de març el full d’inscripció.

Bases del concurs

Premis per cada categoria ESO/BATXILLERAT/CICLES FORMATIUS:

– Masterclass pel grup classe guanyador en Maquillatge en Efectes Especials
– Càmeres de vídeo HD per l’escola o institut
– Xecs en material escolar
– Programar el curt en una sala de cine de Barcelona