El Dau a les escoles Proposta d’activitats lúdiques a l’aula Festival Dau Barcelona, 2021.

SESSIONS MATINALS PER A ESCOLES

• Partides dels jocs de rol infantils 8 tesoros i Contratiempos amb el seu autor, David Díaz
  • Joc d’enginy cooperatiu El Tresor Perdut, dissenyat per Martí Lucas.
  • Taller de patacons, organitzat per Companyia de Jocs l’Anònima, a càrrec de Víctor Baroja.
  • Joc Localització misteriosa entre diferents escoles o instituts.
  • Partides virtuals del joc Codi secret.
  • Partides virtuals del joc Días de Radio.
  • Joc gegant Carcassonne.

CURS “EL JOC A L’AULA”

Descripció: El joc a l’aula és un curs de formació en què es pretén donar una introducció sobre com aplicar els jocs de taula i de rol en l’àmbit escolar per tal de treballar les competències curriculars a través seu. En aquest curs descobrirem aspectes teòrics del joc i el funcionament del mateix, així com estratègies per poder dur-los a l’aula de la manera més adequada per a cada context escolar. Finalment, veurem exemples d’èxit d’aplicacions del joc a l’aula i desenvoluparem estratègies per poder aplicar-los en el nostre dia a dia.

Proposta d’organització del curs:

• 5 sessions virtuals, d’1:30 h cada una (7,5 hores en total), en què s’exposaran i es debatran propostes concretes d’aplicació dels jocs a l’aula. Cada una d’aquestes sessions estarà conduïda per una persona diferent que li donarà un enfocament propi: ciències, ciències socials, matemàtiques, llengües i catàleg de propostes.
  • 4 hores de sessions virtuals d’una hora de duració en què s’exposaran i es treballarà directament sobre experiències ja realitzades a l’aula. En aquesta secció s’oferiran diferents alternatives per a que les persones assistents puguin triar aquelles sessions que més s’ajusten al seu nivell educatiu o àmbit de coneixement. Cada persona participant hauria d’escollir un total de 4 sessions d’una hora de durada d’entre un ventall de propostes.
  • 3,5 hores (per sumar un total de 15 hores acreditables) de treball personal per entregar una proposta didàctica per l’aula, que serà avaluada com a Fet o No Fet.

Si us voleu inscriure ho podeu fer en aquest enllaç fins al 4 de novembre del 2021:
1090781109   El joc a l’aula

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *