28 de maig de 2020

Us informem que està obert el període d’inscripció al Microcurs sobre el deure d’intervenció en casos de discriminació de persones LGBTI+ de 2 hores adreçat al personal de les administracions públiques catalanes. A la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya podeu trobar també recursos sobre la identitat de gènere.

El Departament d’Educació està preparant la quarta edició del programa Scholas Ciutadania pel proper curs 2020-2021 dintre del marc de l’Aprenentatge Servei amb alumnat de la ESO. També us informem d’una convocatòria pel curs 2020-21 de l’ AMB – Compartim un Futur. per promoure projectes d’APS en cinc centres educatius.

Es convoca el premi d’Assaig Pedagògic Joan Profitós per estimular la reflexió pedagògica. S’ofereix a una obra que contingui una reflexió, una anàlisi pedagògica o l’exposició d’una experiència renovadora de l’escola. Qualsevol de les tres opcions ha de tractar la pedagogia amb caràcter científic. Us animem a participar-hi!

Des del CESIRE – Àmbit de Ciències Socials han creat aquests dies un SITES de recursos per als mestres i professors on proposem activitats que poden fer amb els seus alumnes. Mentre duri el confiament anirant ampliant activitats.

Des del Departament d’Educació ens fan arribar l’actualització del Dossier Temàtic de Treball per Projectes a la Intranet. Els dossiers digitals elaborats per la Biblioteca recullen, ordenen i posen a la vostra disposició documentació rellevant sobre línies de treball del Departament.

Des de la Direcció de Prevenció de l’Oficina Antifrau de Catalunya, ens presenten una proposta per promoure els valors vinculats a la integritat, dirigida a  l’alumnat de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i de Formació Professional.  Us mostrem una peça del Telenotícies de TV3 que han fet recentment.