EAP

EAP – Equips d’assessorament i orientació psicopedagògica

Els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) són un servei de suport i assessorament psicopedagògic i social als centres educatius i a la comunitat educativa. Desenvolupen les seves actuacions en els centres educatius i en el seu entorn amb estreta col·laboració amb els altres serveis i professionals del sector.

UAO – Unitats d’Acompanyament i Orientació

El Departament d’Educació desplega el programa Unitats d’Acompanyament i Orientació (UAO), de suport personal i familiar a l’alumnat educativament vulnerable, finançat amb fons europeus. Aquest programa s’inclou en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que ocupa un dels referents per a la planificació i desenvolupament de les actuacions en els anys vinents dins la iniciativa Next Generation EU aprovada el 2020 pel Consell Europeu.

El programa de les Unitats d’Acompanyament i Orientació (UAO) té una durada prevista de tres cursos escolars: 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024.

L’àmbit d’actuació de les UAO s’emmarca en l’acompanyament de l’alumnat de les etapes obligatòries (primària i secundària) que presenten dificultats a nivell emocional o de salut mental amb risc d’abandonament prematur o absentisme, i les seves famílies, mitjançant l’ampliació de l’acció tutorial.

Professionals Perfil Professionals Perfil
Alícia Tudela Directora – Treballadora Social Montse Sierra Treballadora Social
Beatriz Ruíz Treballadora Social
Àngels Esterri Psicopedagoga Núria Prat Psicopedagoga
Natividad Campo Psicopedagoga Pilar Quiñoa Psicopedagoga
Ester Climent Psicopedagoga Mireia Ribalta Psicopedagoga
Anna Velasco Psicopedagoga Lluís Albert Psicopedagog
MªJesús Igual Psicopedagoga Marta Herrera Fisioterapeuta
Marta Ledo Psicopedagoga Quim Rey Fisioterapeuta
Mª Àngels Escuder Psicopedagoga Sònia Elizondo UAO
Lluís Albert Psicopedagog Anna Lezcano UAO
Patrícia Pluvins Psicopedagoga Cristina Gómez UAO

Objectius

• Identificar i avaluar les necessitats educatives especials de l’alumnat i fer la proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis educatius específics quan s’escaigui.
  • Assessorar el professorat i les famílies en la resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials, en col·laboració amb els docents especialitzats i els serveis educatius específics.
  • Assessorar els equips docents, l’alumnat i les famílies sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professional.
  • Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
  • Col·laborar conjuntament amb els altres equips del servei educatiu de zona i els específics per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
  • Col·laborar amb els serveis socials i sanitaris de l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.