Els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) són un servei de suport i assessorament psicopedagògic i social als centres educatius i a la comunitat educativa. Desenvolupen les seves actuacions en els centres educatius i en el seu entorn amb estreta col·laboració amb els altres serveis i professionals del sector.
UAO – Unitats d’Acompanyament i Orientació
El Departament d’Educació desplega el programa Unitats d’Acompanyament i Orientació (UAO), de suport personal i familiar a l’alumnat educativament vulnerable, finançat amb fons europeus. Aquest programa s’inclou en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que ocupa un dels referents per a la planificació i desenvolupament de les actuacions en els anys vinents dins la iniciativa Next Generation EU aprovada el 2020 pel Consell Europeu.
El programa de les Unitats d’Acompanyament i Orientació (UAO) té una durada prevista de tres cursos escolars: 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024.
L’àmbit d’actuació de les UAO s’emmarca en l’acompanyament de l’alumnat de les etapes obligatòries (primària i secundària) que presenten dificultats a nivell emocional o de salut mental amb risc d’abandonament prematur o absentisme, i les seves famílies, mitjançant l’ampliació de l’acció tutorial.
Professionals | Perfil | Professionals | Perfil |
Alícia Tudela | Directora – Treballadora Social | Montse Sierra | Treballadora Social |
Beatriz Ruíz | Treballadora Social | ||
Àngels Esterri | Psicopedagoga | Núria Prat | Psicopedagoga |
Natividad Campo | Psicopedagoga | Pilar Quiñoa | Psicopedagoga |
Ester Climent | Psicopedagoga | Mireia Ribalta | Psicopedagoga |
Anna Velasco | Psicopedagoga | Lluís Albert | Psicopedagog |
MªJesús Igual | Psicopedagoga | Marta Herrera | Fisioterapeuta |
Marta Ledo | Psicopedagoga | Quim Rey | Fisioterapeuta |
Mª Àngels Escuder | Psicopedagoga | Sònia Elizondo | UAO |
Lluís Albert | Psicopedagog | Anna Lezcano | UAO |
Patrícia Pluvins | Psicopedagoga | Cristina Gómez | UAO |
Objectius
- Identificar i avaluar les necessitats educatives especials de l’alumnat i fer la proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis educatius específics quan s’escaigui.
- Assessorar el professorat i les famílies en la resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials, en col·laboració amb els docents especialitzats i els serveis educatius específics.
- Assessorar els equips docents, l’alumnat i les famílies sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professional.
- Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
- Col·laborar conjuntament amb els altres equips del servei educatiu de zona i els específics per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
- Col·laborar amb els serveis socials i sanitaris de l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.