Pla Jove

És un servei d’orientació acadèmica-professional del Consorci d’Educació de Barcelona destinat a joves entre 16 i 21 anys i a les seves famílies, especialment els alumnes en risc d’abandonament escolar.

Té per objectiu acompanyar als joves en la continuïtat dels seus estudis, prevenint així, l’abandonament escolar.

A la ciutat hi ha un Servei d’Orientació Pla Jove a cada districte. El Servei d’Orientació de Sant Andreu i està ubicat al recinte Fabra i Coats, a l’edifici dels Serveis Educatius.

Objectius

• Donar suport a l’orientació de l’alumnat en la transició de l’etapa obligatòria a la postobligatòria .
  • Vetllar per la continuïtat formativa del jove, per tal que assoleixi un formació de Nivell 2.

Veure més informació

Actuacions i assessorament a centres

• Suport al procés d’orientació que realitzen els centres educatius.
  • Reorientació dels joves que abandonen la formació d’ensenyaments postobligatoris.
  • Elaboració de materials d’orientació d’acord amb la normativa vigent.
  • Suport en els processos de preinscripció i matrícula.
  • Informació als joves d’altres recursos formatius i de ciutat .
  • Formació als orientadors i tutors dels centres.
  • Treball en xarxa amb altres institucions, entitats i recursos de la ciutat.
  • Atenció i orientació de joves derivats per altres serveis de la ciutat.