Cendres

Cendres és una obra de teatre per l’aula que parla sobre el dol (canvis inesperats, pèrdua d’éssers estimats, etc.) i que es presenta com un recurs educatiu per treballar aquesta temàtica amb l’alumnat i que  sovint no es tracta a les escoles.  Està pensat principalment per 5è i 6è de primària.

La proposta engloba les diferents fases del dol en la infància (negació, ràbia, tristesa i acceptació) i les emocions i sentiments propis que es genera en un procés de pèrdua.

El projecte CENDRES s’articula amb la realització de diverses accions i activitats:

1. Jornada de Presentació – 2 hores (dia a concretar a les  17.30 a la Fabra i Coats)

Activitat adreçada al professorat: una sessió on es representarà l’obra i una segona part on es presentaran eines i recursos específics al professorat del centre participant en el projecte, per treballar la temàtica del dol vinculada a la gestió emocional que generen les pèrdues i portar a terme les activitats dissenyades per als infants dins d’aquesta proposta. És imprescindible assistir a la sessió, com a mínim un mestre o una mestra del centre que ho demana.

2. Representació de CENDRES al centre – 1 hora

Activitat central adreçada per als infants: L’espectacle CENDRES més un debat conduït per als artistes amb l’alumnat participant.

3. Desenvolupament d’altres propostes a l’aula

Els mestres plantegen activitats associades a l’espectacle i documenten els processos

4. Jornada de Tancament – 2 hores

Avaluació de l’impacte del projecte a cada escola.

Aquest projecte s’acreditarà amb 10 hores de formació per al professorat implicat que es distribueixen de la següent manera: 5 hores de treball directe amb els professionals de La Nave Va i 5 hores de treball intern en el centre educatiu per a desplegar les propostes educatives per treballar el dol a l’aula.

S’oferten tallers gratuïts per les escoles públiques del districte de Sant Andreu que ho demanin (només un taller per centre per a un o dos grups bombolla (en un espai que ho permeti a nivell sanitari)) de cicle superior de primària. Feu les inscripcions aquí. Places limitades.