Cicle de conferències: La meva àrea necessita de les altres. Pla de Formació de Zona

Les tres conferències que us presentem i que s’emetran en directe pel nostre canal de Youtube fomenten la interdisciplinarietat i el consens a què ha d’arribar el professorat de diferents àrees per tal de millorar l’aprenentatge de l’alumnat: des de la pròpia àrea i en relació amb altres àrees de coneixement.

Les temàtiques seran les ciències, la llengua, les arts i la cultura digital.

• 02/02/2021: “L’educació online: llums, ombres i algun mite trencat”, a càrrec d’Albert Sangrà
    L’educació online ha aparegut en les nostres vides, fins i tot per a aquelles persones que mai havien pensat que els pogués afectar a elles. Des de l’acceptació que no necessàriament l’educació online ha de prevaldre sobre la presencial, cal valorar el seu potencial de donar suport a una situació extrema, i de desencadenant de processos d’innovació en les maneres d’ensenyar i aprendre. Però, és educació online el que hem fet durant la pandèmia? Quins són els elements i els tributs que ens permetrien aplicar models d’educació online (o híbrids) que milloressin la nostra docència? I sobretot, els docents som “replicants” que hem de fer el mateix en qualsevol context i escenari?
  • 11/03/2021: “L’aprenentatge científic i el lingüístic: vasos comunicants”, a càrrec de Digna Couso i Carme Durán
    L’ensenyament i aprenentatge de qualsevol disciplina requereix del llenguatge, no només com a vehicle de comunicació, sinó també com a eina al servei de la construcció del coneixement. La llengua juga un paper crucial en la formació dels conceptes i en el desenvolupament de les idees científiques. Per aprendre ciències, necessitem escoltar, parlar, llegir i escriure sobre temes científics. En aquesta conferència reflexionarem sobre la necessitat de crear vasos comunicants entre els coneixements científics i els coneixements lingüístics i mostrarem alguns exemples de com abordar-los a l’aula tant a primària com a secundària.
  • 07/04/2021: “De l’art al món i del món a l’art”, a càrrec de Dimas Fàbregas
    L’art és una inutilitat necessària. Cildo Meireles, artista brasiler.
    Les propostes artístiques ens provoquen preguntes. Preguntes que per resoldre caldrà iniciar processos d’investigació i descoberta que ens porten a diferents camps del coneixement. D’altra banda, el coneixement també podem comunicar-lo amb llenguatges no verbals, amb llenguatges artístics.
    Veurem algunes estratègies diferents per partir de l’art i acabar en altres disciplines; i a l’inrevés, acabar o expressar una investigació en forma artística.

L’assistència i inscripció a les tres conferències del cicle es certificarà amb 6 hores, però també es pot fer la inscripció a una o dues conferències a través dels formularis d’inscripció de cada conferència.