mSchools Student Awards 2021

mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant el curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives.

Enguany, mSchools celebra la vuitena edició del concurs.

Els participants poden presentar-se a concurs en les següents modalitats: App EducationMobile History Map i Scratch Challenge.

• mSchools Student Awards – App Education 2020-2021
    L’objectiu és fomentar l’aprenentatge de la programació i l’emprenedoria mitjançant el desenvolupament de projectes d’aplicacions mòbils que ofereixin solucions a problemes reals i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
    El Concurs està obert als centres educatius de Catalunya que hagin implementat durant el curs 2020-2021 la proposta didàctica App Education (ex. “Mobilitzem la Informàtica”, “APPliquem la Tecnologia”, etc.), promoguda en el marc del programa mSchools. La proposta va dirigida a alumnes de 3r i 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius.
    El període d’inscripció i de lliurament de projectes s’inicia el 3 de maig de 2021 i finalitza el 19 de maig de 2021 a les 14:00 hores.
  • mSchools Student Awards – Mobile History Map 2020-2021
    L’objectiu és promoure els projectes desenvolupats per l’alumnat i compartits a la plataforma digital Mobile History Map, una web i app de georeferenciació que promou el treball per projectes i l’aprenentatge servei.
    El treball a través de la plataforma digital Mobile History Map fomenta les habilitats digitals, creatives i col·laboratives dels alumnes en el desenvolupament de projectes singulars i de qualsevol àmbit curricular relacionats amb el seu entorn més proper (barri, municipi, comarca, etc.).
    El Concurs està obert als centres educatius de Catalunya i als serveis educatius del Departament d’Educació de Catalunya. S’estableixen cinc categories de participació en el Concurs:
    ● Centres educatius d’infantil i primària
    ● Centres educatius de secundària
    ● Centres de formació d’adults
    ● Projectes intercentres i/o interetapes
    Serveis educatius
    El període d’inscripció i de lliurament de projectes s’inicia el 28 d’abril de 2021 i finalitza el 12 de maig de 2021 a les 14:00 hores.
  • mSchools Student Awards – Scratch Challenge 2020-2021
    L’objectiu és promoure l’aprenentatge del llenguatge de programació Scratch mitjançant la realització de projectes amb aquest llenguatge, fomentant així el desenvolupament del pensament computacional i de les competències digitals dels alumnes.
    Els docents i alumnes participants han de presentar un projecte desenvolupat amb Scratch de temàtica lliure.
    La convocatòria està oberta als docents i alumnes de cicle mitjà i superior de primària (3r, 4t, 5è i 6è) i de 1r i 2n d’ESO dels centres educatius de Catalunya. Els centres han de presentar un projecte fruit del treball dels seus alumnes durant el curs en l’entorn Scratch. Per tal de facilitar la realització d’aquest projecte estan disponibles uns materials modulars de Scratch Challenge i d’altres recursos per treballar amb Scratch a la pàgina de Pensament Computacional: Programació i robòtica.

Podeu fer arribar qualsevol consulta a l’adreça de correu mschools@xtec.cat