Ràdio escolar, 100 anys explicant històries

Aquest 2024 celebrem els 100 anys de la ràdio a Catalunya, per commemorar la primera emissió de Ràdio a Catalunya amb l’emissió de Ràdio Barcelona EAJ-1 el 1924.

El desembre del 2011 l’Assemblea General de les Nacions Unides va acordar la celebració del dia Mundial de la Ràdio el 13 de febrer de cada any. Es va triar aquesta data, perquè és el dia en què es va establir la Ràdio de les Nacions Unides el 1946.

Fruit d’aquest conjunt d’efemèrides s’ha proposat dur a terme la preparació col·laborativa d’un programa radiofònic al mes de febrer, coincidint amb el dia mundial de la ràdio, on es convida els centres a enregistrar una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular.

EMISSIÓ EN DIFERIT (emissió del 13 de febrer)

Aquí podreu escoltar les llegendes que ens expliqui l’alumnat dels centres participants de la nostra comarca.

Centre Localitat Llegenda Àudio
ESC Camins Banyoles Les aloges de l’estany CLICA
ESC de la vila Baldiri Reixac Banyoles La llegenda d’en Morgat CLICA
ESC de la vila Baldiri Reixac Banyoles La llegenda del monstre de Banyoles CLICA
ESC de la vila Baldiri Reixac Banyoles La llegenda de Les Estunes CLICA

Si voleu informació més detallada del projecte, podeu consultar la pàgina web de Biblioteques Escolars del Pla de l’Estany.

Si voleu escoltar les llegendes d’altres territoris i l’emissió en directe del 13 de febrer ho podeu fer a la pàgina del projecte: https://projectes.xtec.cat/canaldereporters/13-de-febrer-dia-mundial-de-la-radio-100-anys-explicant-histories/

#canaldereporters #100anysradio