PROJECTE DE CONVIVÈNCIA. Formació

Els centres educatius han de tenir implementat el Projecte de convivència en el marc del seu Projecte educatiu, com a molt tard, el març de 2020.

El Projecte de convivència ha de reflectir les accions que el centre educatiu desenvolupi per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes. En aquest sentit, el Departament d’Educació posa a l’abast de tots els centres educatius una aplicació informàtica amb elements de diagnosi, orientacions i recursos per elaborar-lo.

Per accedir a l’aplicació, cal fer servir usuari i contrasenya GICAR (ATRI) i que el director o directora del centre hagi autoritzat l’usuari com a administrador del projecte.

Les accions que s’hi proposen poden ser abordades des de tres nivells diferents: valors i actituds, resolució de conflictes i el marc organitzatiu. Així mateix, aquestes accions han d’anar adreçades a la millora de la convivència en tres àmbits diferents, aula, centre i entorn, en el benentès que la permeabilitat entre aquests tres àmbits d’intervenció afavoreix la transferència d’aprenentatges, valors, actituds i hàbits relacionals.

Per donar-vos suport en aquesta tasca s’estan fent cursets per tal d’assessorar sobre com fer el Projecte de convivència, a hores d’ara us podeu inscriure en aquest curs semipresencial (dues sessions presencials i la resta virtual).