Mascaretes

ACTIVITAT PENSADA PER ALUMNES DE 2N I DE 3R DE PRIMÀRIA

Hem partit d’un tema d’actualitat, per poder fer un treball globalitzat i significatiu pels infants

Durant una setmana els proposem els següents reptes:

PROPOSTA 1: PROJECTE MIRA + PARAULES PER GUANYAR

Es tracta de mirar la fotografia que els hem proposat extreta del diari ARA. El projecte Mira és un projecte d’expressió oral on es demana que els infants observin la imatge i responguin: QUÈ ÉS EL QUE ESTÀ PASSANT? I QUÈ T’HO FA PENSAR? Aquest projecte ja el fèiem setmanalment a l’escola. En aquest cas els demanem que des de casa escriguin un petit text explicant-ho o que ens enviin un àudio. També hem lligat aquesta PROPOSTA amb una altra activitat que ja estàvem fent a l’escola: LES PARAULES PER GUANYAR (el mètode Gabarró) per memoritzar com s’escriuen les paraules i millorar l’ortografia.

PROPOSTA 2: ENGLISH: HOW TO MAKE YOUR OWN FACE MASK

Es proposa als alumnes que mirin diferents videotutorials en anglès de com fer mascaretes des de casa. L’objectiu és fer la pròpia mascareta amb el material que tinguin a casa. S’els demana una fotografia del resultat final. Amb aquesta activitat es vol treballar la comprensió oral en anglès i també la creativitat plàstica.

PROPOSTA 3: EXPLICA ELS PASSOS QUE HAS SEGUIT PER CREAR LA TEVA MASCARETA

Tot seguit se’ls demana que ens escriguin, o expliquin oralment el procès seguit per fer la seva mascareta i també que dibuixin un esbòs de la mascareta. Per fer-ho han de tenir en compte el material utilitzat i els passos a seguir.

PROPOSTA 4: REPTES MATEMÀTICS

Per últim els hem proposat diferents reptes matemàtics relacionats amb les mascaretes i hem aprofitat per repassar conceptes ja treballats com ara la mesura, les monedes, o la multiplicació. Hem proposat diferents reptes matemàtics en funció del nivell i necessitats de cada infant.

Aquestes activitats ens les fan arribar ja sigui a través d’una carpeta compartida al drive, per correu electrònic o per whatsapp. De la manera que sigui més còmode per a ells.

Podeu veure totes aquestes activitats a la pàgina web del centre.