El 30 de gener és el Dia Internacional de la Pau i la No-Violència. Aquest dia es commemora la mort de Mahatma Gandhi líder nacional i espiritual de l’Índia, assassinat a trets el 1948 per un integrista hindú. L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau.
Us proposem recursos, de diferents entitats, que us poden ser útils per celebrar aquest dia:
- A la XTEC hi ha tot un banc de recursos i propostes educatives per treballar la pau durant tot el curs. Hi trobareu recursos i orientacions per al professorat i propostes d’activitats adreçades a tots els nivells educatius.
- Vídeo ‘Educació per la Pau’ a càrrec de Marina Caireta
- FundiPau
- Unicef
- Des del LIC de la Garrotxa, van elaborar un recull de lectures recomanades, vinculades als ODS de la UNESCO (ODS 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides).
- Fundesplai ens presenta 12 propostes pedagògiques i un recull d’activitats artístiques.
- El programa “Sigues Tu” de Dipsalut ens aconsella diferents activitats per primària i secundària.
- Docents.cat


