Recomanacions per fer videoconferències des de Google

Meet és la plataforma de Google que permet realitzar videoconferències per a un nombre elevat de participants, pensem que es tracta d’una bona eina per a mantenir el contacte amb els alumnes, professors i famílies.

Els serveis educatius del Baix Empordà i el Servei Territorial de Catalunya Central (Manresa) han creat tutorials per a facilitar-vos la feina.

Extensions per millorar l’experiència amb el meet

Són un bon complement per incorporar algunes millores als navegadors. Per instal·lar qualsevol extensió s’han de fer els següents passos:

1. Obrir la “chrome web store” i comprovar, al menú de l’esquerra, que tenim ressaltada la paraula extensions.
        2. Cercar l’extensió que volem instal·lar (“Meet Grid View”, “Meet Assistència”, “Nod-Reactions for Google Meet”…)
        3. Clicar l’opció “Afegeix a Chrome”
        4. Tancar i tornar a obrir el Google Chrome

Si es disposa de l’enllaç directe a l’extensió només cal fer els dos darrers passos.

En el cas de Google meet les que poden ser més útils per als centres educatius són:

Google Meet Grid View
Permet veure en pantalla a tots els participants en una reunió.

Google Meet Attendance
Ens pot servir per passar llista i saber qui ha assistit a la videoconferència.

Google Nod-Reactions for Google Meet
Permet als usuaris fer interaccions no verbals i demanar la paraula aixecant la mà.

Google Meet Push To Talk
Permet als usuaris activar i desactivar el micròfon prement la tecla espai.

Dualless window splitter
Permet dividir la pantalla en dues finestres, una per a presentacions i l’altra per, simultàniament, veure els assistents