Cicles formatius del Pla de l’Estany

El Servei Educatiu del Pla de l’Estany conjuntament amb els Instituts del Pla de l’Estany i el Servei d’Educació i l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Banyoles hem impulsat una Jornada de cicles formatius a Banyoles que tindrà lloc al Pavelló de La Farga el dimarts 22 de març.

Aquesta iniciativa té un doble objectiu. Per una banda, visualitzar  i fer difusió de l’oferta formativa del territori pel que fa a cicles formatius i, per altra banda, crear un espai que esdevingui un punt de trobada entre l’àmbit educatiu i l’empresarial.

La jornada s’iniciarà a les 9 del matí i estarà oberta a estudiants, famílies i empresaris. Al llarg del matí els alumnes de 4t d’ESO podran recórrer els estands on trobaran informació sobre els cicles formatius que ofereixen els instituts i que podeu consultar al web  Cicles Formatius del Pla de l’Estany. També se’ls proposarà un tastet d’experiències a càrrec d’alumnes que han cursat els cicles i un espai amb recursos municipals adreçats a joves, com són l’Oficina Jove, el Servei d’Ocupació Municipal, el Centre de Formació d’Adults o el mateix Servei d’Educació.

A partir de les 6 de la tarda, a més dels estands informatius, la jornada oferirà un punt de trobada amb empreses on es presentaran els conjunt de cicles formatius i la FP Dual a càrrec d’Ivan Ricart, Coordinador de Formació Professional del Departament d’Educació a Girona, una modalitat en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat a l’empresa, amb tots els beneficis i avantatges que això suposa per ambdues parts.