Maleta audiovisual


Propostes d’activitats amb la maleta audiovisual

Enregistrem un logotip sonor que acompanyi les activitats de ràdio dels diferents centres i els seus programes. 

Enregistrem una falca sonora per tal d’explorar i donar a conèixer els drets de l’alumnat d’una forma creativa. 

Aprofitem els materials de l’Enrola’t  per treballar la llengua oral a l’escola. Enregistrem diferents situacions comunicatives en format sonor, fent interactuar l’alumnat a partir del role-playing o representació de papers davant dels micròfons.

Creem falques sonores dedicades als embarbussaments i jocs lingüístics, amb l’objectiu de contribuir de forma divertida a l’aprenentatge de la llengua. Aquesta activitat fomenta la competència comunicativa, el treball col·laboratiu i la consciència fonològica de manera crítica i creativa.

Enregistrem un conte arrelat al nostre territori pel Dia Mundial de la ràdio. 

Enregistrem l’activitat “Dones i ciència” per al Dia Internacional de la Dona i la ciència: investiguem la vida i el llegat de 30 dones que han sigut referents en la història de la ciència al món.

Gravem una peça sonora  per a l’activitat “Poesia sonora”  per al Dia internacional de la poesia: enriquim els textos poètics tot treballant la plàstica sonora.

Enregistrem una peça sonora per a l’activitat  Sant Jordi a les Ones: fem de Booktubers i elaborem una recomanació literària en format sonor.

Enregistrem una entrevista per l’activitat “Micro Obert”:  entrevistes on tothom hi té veu i només cal atrevir-se a parlar.

A l’interactiu següent hi trobareu tota mena de recursos agrupats per àmbits que us poden ajudar a desenvolupar l’enregistrament i edició dels vostres contes audiovisuals. Podeu clicar a l’opció d’ampliació (botó inferior dret) per a una òptima visualització dels recursos:

Elaborem una notícia per al Canal de Reporters per a la Setmana de l’Educació Mediàtica: fem de periodistes escolars, cerquem allò que és notícia, verifiquem els fets, contrastem les fonts i elaborem una notícia a partir del nostre entorn proper per compartir-la amb la nostra comunitat.

Elaborem un vídeo didàctic per respondre una pregunta a partir del projecte FOCUS: preparem petites píndoles de sabers en format audiovisual tot fomentant l’aprenentatge entre iguals.

Proposta pedagògica on es convida els centres a enregistrar un conte en format audiovisual seguint les característiques de les històries que apareixen a l’espai “Una mà de contes”.

Enregistrem un Vídeo pòdcastDones i ciència” per al Dia Internacional de la Dona i la ciència: investiguem la vida i el llegat de 30 dones que han sigut referents en la història de la ciència al món en format audiovisual.

Preparem un vídeo curt en forma de  Booktràiler per a la diada de Sant Jordi: aprofitem el format audiovisual (a través de música, imatges fixes, seqüències gravades, efectes, etc.)  per destacar els aspectes més atractius d’un llibre i captar l’atenció dels lectors com es fa en els  tràilers cinematogràfics i fomentar-ne la lectura.

Gravem una entrevista en format audiovisual per a l’activitat “Pòdcast Micro Obert”.

A l’interactiu següent hi trobareu tota mena de recursos agrupats per àmbits que us poden ajudar a desenvolupar l’enregistrament i edició dels vostres contes audiovisuals. Podeu clicar a l’opció d’ampliació (botó inferior dret) per a una òptima visualització dels recursos:

Si voleu participar compartint propostes, en els documents hi ha l’enllaç als formularis per enviar la informació.

A més a més, es necessita l’autorització dels drets d’imatge i de veu. Compartim amb vosaltres les plantilles:






Desplaça cap amunt
Ves al contingut