Piroslife. Educació infantil i cicle Inicial

Adreçat a

Educació infantil i primària

Descripció

Aquest recurs és una proposta centrada en un territori, el Pirineu. Les activitats que hi ha van dirigides a la sensibilització i conscienciació, al coneixement dels principis ecològics, a l’aprenentatge per a la gestió i conservació del patrimoni natural i cultural, a la comprensió dels problemes socioambientals i a la discussió de possibles vies de solució al Pirineu.  Té un enfocament multi-disciplinari, amb incidència sobre el medi físic, biològic i social. També integra diferents aproximacions, facilitant així l’adquisició de coneixements i procediments i la reconsideració dels valors, amb respecte a l’espai natural Pirinenc.

La proposta està estructurada en quatre grans àmbits destinats a l’ensenyament-aprenentatge d’una selecció de conceptes, procediments i valors que són considerats útils per fomentar la transició cap a una societat més coneixedora del seu patrimoni natural i social.

A educació infantil i cicle inicial la proposta s’articula a partir del recurs Els tresors del Pirineu i material audiovisual.  i el  podeu consultar fent clic aquí.

Contingut

En la maleta pensada per educació infantil i cicle inicial hi ha el següent seguit d’activitats. ( fent clic sobre el nom podeu accedir a la fitxa on trobareu l’explicació detallada de l’activitat, els objectius i continguts d’aprenentatge i altres informacions útils per fer l’activitat).

Infantil

1. Pas a pas; en aquesta activitat els alumnes descobriran les petjades i traces de l’ ós, d’ altres animals i d’ ells mateixos, i percebran les diferencies de mides dels diferents animals, tal i com ho fan els observadors de fauna.
2. Parem l’orella; aquesta activitat ens permetrà descobrir a la classe el sentit de l’ oïda, fent un viatge sonor per un entorn natural Pirinenc descobrint que hi han molts sons que tenen una semblança amb els que coneixem, però d’ altres que són totalment sorprenents.
3. A palpentes; en aquesta activitat palpem elements coneguts, sorprenents, nous, freds, rugosos, tous, llisos… per tal de descobrir la gran diversitat que ens amaga la natura, utilitzant bàsicament el sentit del tacte i la capacitat de deducció dels infants.
4.Quina olor; aquesta activitat ens permetrà descobrir les olors d’un territori pirinenc, descobrint que n’ hi ha moltes que ens seran molt familiars i d’ altres que potser no les hem olorat mai.
5.Qui menja sopes se les pensa totes; aquesta activitat descobreix l’ alimentació de l’ ós bru i la compara amb la nostra.
6.El contraconte de la Rínxols d’Or; en aquest cas, es fa la proposta d’un final més llarg, per reflexionar sobre l’actitud dels tres óssos i de la mateixa Rínxols d’Or, i de la nostra pròpia actitud vers l’ós bru dels Pirineus.

Cicle inicial

Calendari de disponibilitat

CRP Pallars Jussà
CRP Pallars Sobirà