Informacions LIC

Us informem que ja s’ha obert el termini per participar en el II Concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, podran expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Per participar al concurs s’ha de triar un dels cinc tutorials de la campanya publicitària Tenim la paraula, que es poden veure als canals de la plataforma YouTube i d’Instagram del Departament d’Educació. S’estableixen quatre categories (A, B, C i D), corresponents a nivells educatius diferents o a moments diferents pel que fa a l’aprenentatge de la llengua.

El període de lliurament dels vídeos és del 2 de novembre de 2021 al 18 de febrer de 2022. Trobareu el full d’inscripció a la pàgina web d’xtec, dins de l’apartat “Lliurament de vídeos”.

Aquest concurs és una de les actuacions previstes pel Departament d’Educació que, en el context  del programa Tenim la paraula, per impulsar l’ús i la millora de la comunicació oral entre l’alumnat de secundària i batxillerat tant a l’aula com en altres contextos d’interacció.

Dins del programa Tenim la paraula hi ha la formació Ensenyem llengua oral a partir de tutorials. Us podreu apuntar al taller que preferiu del 7 al 18 de gener de 2022.

Formadora: Ïo Valls

Format: Virtual

Destinataris: professorat de secundària

Taller: 21 hores certificades amb 4 sessions sincròniques

Descripció: Estratègies didàctiques per a l’aplicació a l’aula de les Unitats Didàctiques treballades al curs.

Els continguts dels tallers parteixen dels tutorials del programa:

9001510555 LOT 3 Ensenyem llengua oral a partir de tutorials: Fluïdesa oral
9001530555 LOT 5 Ensenyem llengua oral a partir de tutorials: Adequació a la situació comunicativa
9001520555 LOT 4 Ensenyem llengua oral a partir de tutorials: Conversa

En la Infografia trobareu més informació.

NOVETAT: En el  perfil d’Spotify de l’ELIC Lleida descobrireu un llistat de reproducció en llengua catalana i aranesa.

Podeu seleccionar els  llistats de reproducció per temes com Poesia musicada, festes de Nadal, tradicions, migració, diversitat afectiva, sexual i de gènere, infantil, primària, secundària….