Formació: Patis Biodivers i Patis escolars com a refugis climàtics

Des de l’assessoria d’Escoles Verdes Lleida ens informen sobre els webinars de projectes Patis Biodivers de la UVIC i UVIC-UCC i sobre un curs en línia gratuït de transformació dels patis escolars com a refugis climàtics.

PATIS BIODIVERS

És un projecte que té com a objectiu ajudar el professorat a investigar sobre la biodiversistat als patis dels centres educatius i fer accions per millorar-la. el projecte esta coordinat pel Grup de Recerca en Construcció del Coneixement de la Universitat de Vic i compta amb un material educatiu per a educació infantil, primària i secundària així com guies de flora i fauna.

Enllaç al projecte.

Les dates dels Webinars en el que es presentaran les propostes didàctiques i els recursos.

• L’ús de càmeres fototrampeig per investigar la fauna de l’escola. Dijous 11 d’abril del 2024 de 17:30 a 19:00 Inscripcions (obertes fins al dimarts 9 d’abril)
  • Juguem a representar un ecosistema. Dijous 18 d’abril del 2024 de 17:30 a 19:00 Inscripcions (obertes fins al  12 d’abril)
  • Organitzem un Bioblitz a l’escola. Dijous 25 d’abril del 2024 de 17:30 a 19:00. Inscripcions (obertes fins al dimarts 23 d’abril)

REFUGIS CLIMÀTICS

Curs en línia, asíncron i gratuït adreçat a professorat de primària i secundària.  El curs està produir per l’European Schoolnet (EUN) i forma part del projecte COOLSCHOOLS. es poden fer de l’! md’abril al 8 de maig per completar els 4 mòduls que formen el curs.  Material en anglès.

En completar el curs les participants rebran un certificat de l’Academia Europea Schoolnet. Més informació i enllaç a la inscripció, aquí: COOLSCHOOLS MOOC (scientix.eu)