Taller de Glosa – Activitats PallarsLector

Aquest curs dins de les activitats associades al projecte PallarsLector, l’alumnat de secundària participant en el projecte gaudiran d’un taller de glosa.

A càrrec

Eduglosa

11 i 12 d’abril de 2024

Horaris

Consultar cada centre

Destinataris

Alumnat de 1r d’ESO

Descripció de l’activitat

La glosa és un gènere poètic i musical que consisteix a improvisar versos sobre una determinada melodia. El taller consisteix en una primera part de presentació de què és la glosa i una petita demostració per passar després als conceptes bàsics (estructura, mètrica, rima i idea) amb diferents exercicis per l’alumnat centrant-nos en una o dues melodies dels Països Catalans que s’utilitzen per improvisar. Finalment, hi ha una part més participativa on els estudiants (individualment, per parelles o en grups) creen les seves primeres quartetes.