Coneixem la bioconstrucció

INS Tremp
Mariona Lloret

3r ESO

Es tracta d’un projecte transversal en que es treballa l’àrea de matemàtiques, ciències de la natura i tecnologia. Després d’estudiar la bioconstrucció i buscar les avantatges d’aquesta i les tècniques utilitzades, es proposa a l’alumnat de construir una maqueta d’una casa amb bioconstrucció, fent servir materials naturals que podem trobar en el nostre entorn.

La primera part d’aquest projecte consisteix en confeccionar l’esbós i croquis de la nostra maqueta i posteriorment els plànols de la casa a una escala 1:15. Un cop finalitzat aquesta part es decideix la tècnica per construir, que en aquest cas són l’encofrat i l’adobe. Per elaborar la seva vivenda, l’alumnat utilitzarà únicament els següents materials: sorra amb argila, palla i una mica d’aigua.

En la segona part del procés, l’alumnat ha construït amb fusta els marcs que s’utilitzen per crear els adobes. Un cop assecats, aquests s’han utilitzats per aixecar les parets de la vivenda, tot afegint els marcs de les portes i les finestres. D’aquesta manera s’ha creat una maqueta d’una casa construïda completament amb materials respectuosos i propers.

Fitxa experiència