Ampollón Residu Zero

Col. M. Immaculada
Flors Moreno

4t ESO

Aquest projecte parteix de la participació al procés Tinguem Cura del Planeta o CONFINT, és un procés global que convida a joves de tot el món a fer accions per millorar el planeta. Com a escola participem en aquestes conferències des del 2013.

El punt de partida és buscar una problemàtica ambiental local en la que hi puguem incidir des de l’escola. Després d’una pluja d’idees del propi alumnat de 3r d’ESO van decidir que volíem fer alguna acció per reduir els residus que es generen després de fer “botellón” al Pinell ja que és un espai verd que ja hem treballat altres vegades en aquest projecte apadrinant-lo i proposant millores a l’ajuntament.

Un cop decidida la problemàtica hem vist que reduir tots els residus és difícil i per tant volem començar per reduir les burilles que s’acumulen en aquestes zones, ja que és un residu força invisible, difícil de retirar i tòxic .

Hem fet un treball d’investigació a partir de fonts digitals, també hem parlat amb la brigada de neteja de l’ajuntament, treball de camp, de recollida o observació de residus en aquella zona i de burilles concretament.

Actualment estem creant una campanya de sensibilització i conscienciació per al jovent que fuma en aquella zona i també estem fent cartes a l’ajuntament ( demanant col·laboració)  i articles per als mitjans locals de manera que sigui una acció conjunta des de diferents agents que s’hi puguin implicar. El canvi que volem aconseguir és reduir la quantitat de burilles que van a parar al terra del Pinell.

Fitxa experiència