Com ensenyar a pensar al nostre alumnat?

Quan ensenyem alguna cosa a l’escola pressuposem que el nostre alumnat realitza el mateix procés mental que nosaltres. Per aquest motiu, ens limiten a explicar els continguts i no incidim en el procés mental que cal realitzar per integrar aquests continguts. En realitat, pressuposem que tot alumnat segueix el mateix procés mental: el nostre. Tanmateix, la realitat és molt diferent: cada contingut escolar necessita d’un procés mental concret i, moltes vegades, l’alumnat n’està fent un altre. D’aquesta manera, mai obtindrà el resultat desitjat.

Cada activitat escolar necessita d’un procés mental diferent. No s’ha d’emprar el mateix procés quan intentem comprendre un problema matemàtic, que quan escrivim un poema o quan aprenem un exercici de gimnàstica. En cada cas s’han d’activar processos mentals distints. Si som capaços d’explicar aquests processos mentals al nostre alumnat, les seves possibilitats d’èxit es multiplicaran.

Conferència: Com ensenyar a pensar al nostre alumnat?

A càrrec de: Daniel Gabarró Berbegal, escriptor, mestre i psicopedagog
Destinataris: Professorat