Preparem el viatge de final de curs

C. M. Immaculada.
Rosa M Tarragona.

3r d’ESO. Emprenedoria Informàtica

L’objectiu final d’aquesta proposta és dur a terme diferents accions al llarg de tot l’any  per tal d’obtenir la major quantitat de diners possible i poder pagar el viatge de final de curs del proper any, en finalitzar l’ESO. Es tracta de poder finançar totalment ells mateixos el viatge sense haver de recórrer a l’aportació econòmica de la família.
Les activitats es treballen des de la matèria d’Emprenedoria amb els alumnes de 3r d’ESO.
La realització del projecte comporta: la planificació de les actuacions, el repartiment i la cura de les tasques, la comptabilitat, el treball en equip, l’organització rigorosa en la preparació i la distribució de rols…
La premissa és arriscar el menys possible i a obtenir el màxim de guanys.
Les actuacions que duen a terme al llarg del curs són: Venda de roses i rosers per Sant Jordi; muntatge d’una paradeta a la Fira de Primavera de Tremp, amb venda de plantes, tómbola i rifa d’una panera; venda de bombons per Nadal; esmorzar de coca i xocolata pels alumnes de l’escola; venda de dessuadores; venda de castanyes per Tots Sants.
Excepte en la venda de roses i de castanyes en què és impossible saber prèviament la quantitat que es vendrà, la resta d’activitats no comporten cap aventura econòmica: tant el productes de la panera, que rifen durant l Fira del Tremp, com els de la tómbola, són obsequis de diferents establiments de la ciutat; les plantes, les tenen en dipòsit i retornen les que no venen; pel que fa als bombons de Nadal i a la venda de dessuadores, cal dir que només s’encomanen les que ja tenen venuts prèviament; la venda de tiquets per a l’esmorzar de coca i xocolata, també es cobra anticipadament.
Les decicions es prenen en les reunions marcades per l’ordre del dia, de les quals s’aixeca acta.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *