C. M. Immaculada.
Rosa M Tarragona.
3r d’ESO. Emprenedoria Informàtica |
L’objectiu final d’aquesta proposta és dur a terme diferents accions al llarg de tot l’any per tal d’obtenir la major quantitat de diners possible i poder pagar el viatge de final de curs del proper any, en finalitzar l’ESO. Es tracta de poder finançar totalment ells mateixos el viatge sense haver de recórrer a l’aportació econòmica de la família.
Les activitats es treballen des de la matèria d’Emprenedoria amb els alumnes de 3r d’ESO.
La realització del projecte comporta: la planificació de les actuacions, el repartiment i la cura de les tasques, la comptabilitat, el treball en equip, l’organització rigorosa en la preparació i la distribució de rols…
La premissa és arriscar el menys possible i a obtenir el màxim de guanys.
Les actuacions que duen a terme al llarg del curs són: Venda de roses i rosers per Sant Jordi; muntatge d’una paradeta a la Fira de Primavera de Tremp, amb venda de plantes, tómbola i rifa d’una panera; venda de bombons per Nadal; esmorzar de coca i xocolata pels alumnes de l’escola; venda de dessuadores; venda de castanyes per Tots Sants.
Excepte en la venda de roses i de castanyes en què és impossible saber prèviament la quantitat que es vendrà, la resta d’activitats no comporten cap aventura econòmica: tant el productes de la panera, que rifen durant l Fira del Tremp, com els de la tómbola, són obsequis de diferents establiments de la ciutat; les plantes, les tenen en dipòsit i retornen les que no venen; pel que fa als bombons de Nadal i a la venda de dessuadores, cal dir que només s’encomanen les que ja tenen venuts prèviament; la venda de tiquets per a l’esmorzar de coca i xocolata, també es cobra anticipadament.
Les decicions es prenen en les reunions marcades per l’ordre del dia, de les quals s’aixeca acta. |
|