Música RAP, idees cantades

Ins Tremp.
Fernando Alonso i Joan Bravo.

3r d’ESO.

L’experiència consisteix en la creació de la lletra d’una cançó adaptada a una peça de música RAP i l’enregistrament d’un videoclip, a partir d’una temàtica escollida pels propis alumnes: refugiats i tercer món.
Els principals objectius són: potenciar la creativitat escrita, musical i visual; contribuir a la reflexió crítica amb la realitat actual; facilitar la integració i la cohesió del grup; afavorir la presa de decisions i l’autonomia; impulsar la cooperació i el treball en grup per generar confiança, respecte i tolerància cap als altres.
S’ha partit del treball interdisciplinar i en grup en què s’han tractat els aspectes següents: la recerca d’informació per a la contextualització històrica i cultural del tema; els recursos literaris en llengües (català, castellà i llengües estrangeres); l’expressió corporal i la comunicació no verbal; les diferents manifestacions artístiques, entre les quals les produccions d’art urbà; l’anàlisi i el tractament del so a partir de l’equipament tecnològic necessari per enregistrar la cançó.
En el tot videoclip es veu reflectit procés de creació de la lletra i de l’enregistrament de la cançó.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *