CURRÍCULUM INFANTIL | CURRÍCULUM PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA, FP I BATXILLERAT | |
Model diari d’educació infantilModels diari curricular (SE VOIII): E. Infantil (feb. 24), E. Primària (feb.24), ESO (feb. 24) |
Recull de competències específiques de primària per àrees. |
|
Els nous decrets de la LOMLOE | ||
Eina per programar Situacions d’Aprenentatge: EI, EP i ESO (model SE de l’Alt Urgell) |
Convocatòria oberta – Premis Nacionals eTwinning 2024
02/04/24
Ja podeu sol·licitar els Premis Nacionals 2024 pels vostres projectes eTwinning. La convocatòria està oberta fins al 18 d’abril.
Aquest any es concediran 10 premis dividits en sis categories:
- Educació Infantil,
- Primària,
- ESO,
- Batxillerat i Ensenyaments de Règim Especial,
- Formació Professional,
- Projectes multidisciplinaris de centre
Requisits:
- El professorat participant del projecte que demana aquest reconeixement ha… Llegeix més»
Cicle de xerrades: eines i recursos d’IA útils pels docents
02/04/24 Cicle de xerrades: eines i recursos d’IA útils pels docents
En aquest cicle es plantegen 6 xerrades que permetran descobrir com utilitzar eines i recursos d’IA a partir d’exemples pràctics i aplicacions reals. S’aprofundirà en com es poden incorporar les eines IA en… Llegeix més»
Dossier pedagògic del projecte WIRE, Women in Resistance
02/04/24
El Projecte WIRE, Women in Resistance, neix amb l’objectiu de situar el paper de les dones, com a agents i víctimes, al centre de les narratives històriques actuals de resistència a Europa, amb la finalitat d’ajudar a remodelar el discurs de la memòria democràtica i… Llegeix més»
MAGMA: MÀGia i MAtemàtiques. Inscripcions obertes
22/03/24Si vau assistir el curs passat al MAMBO, MAtemàtiques aMb BOmbolles, no us voldreu perdre aquest any el MAGMA, MÀGia i MAtemàtiques. Aquest any la jornada pretén explorar les possibilitats que ofereix la màgia en el món de l’educació matemàtica i la seva divulgació.
27 d’Abril
Horari: De 9 a 19… Llegeix més»
VI Concurs de Cinema MENTS DESPERTES
22/03/24Obertes les inscripcions a la 6è edició del concurs de cinema MENTS DESPERTES, fer cinema per pensar i fer pensar amb el cinema.
El curtmetratge que es presenti a concurs ha de tenir relació amb la salut mental i emocional. Mirades joves d’aprenentatge i transformació al voltant de… Llegeix més»
Llei d’IA de la UE: primera normativa sobre intel·ligència artificial
22/03/24L’ús de la intel·ligència artificial en la UE estarà regulat per la llei d’Intel·ligència Artificial, la primera llei integral sobre IA del món.
En els següents enllaços trobaràs més informació sobre com funcionarà.
https://www.europarl.europa.eu/topics/es/article/20230601STO93804/ley-de-ia-de-la-ue-primera-normativa-sobre-inteligencia-artificial
https://www.europarl.europa.eu/news/es/press-room/20240308IPR19015/la-eurocamara-aprueba-una-ley-historica-para-regular-la-inteligencia-artificial
Per veure l’article sencer, aneu a: Llegeix més»
Actualitzat el Model de Situació d’Aprenentatge
22/03/24
Us fem arribar l’última actualització del model de situació d’aprenentatge en els apartats de les competències transversals i de les activitats d’aprenentatge i avaluació. Tanmateix, també s’ha actualitzat el document de suport.
Llegeix més»
BATX2LAB: TR al Parc Científic de Barcelona
22/03/24
Vols que el teu alumnat faci les pràctiques del seu treball de recerca a un laboratori del Parc Científic de Barcelona?
S’engega la nova edició BATX2LAB 2024-2025 per portar l’alumnat de batxillerat al laboratori i tutoritzar els seus treballs de recerca!
El Programa BATX2LAB del Parc Científic de Barcelona (PCB) acull… Llegeix més»
Disseny de nous espais d’aprenentatge; centre Obert d’Arquitectura
22/03/24Els espais que configuren els centres educatius tenen un paper clau en el procés d’aprenentatge d’infants i joves. Conscients de la seva importància, des del Centre Obert volem aportar l’expertesa dels arquitectes en aquest àmbit per tal de millorar els espais educatius.
En aquest sentit,… Llegeix més»
Premis Bibliotech
22/03/24La Fundació Bofill presenta els Premis Bibliotech pensats per visibilitzar les pràctiques que es fan a les biblioteques escolars dels centres educatius de Catalunya. Aquests premis volen reivindicar la importància de la BE com a epicentre de transformació social, cultural… Llegeix més»
SEMIFINAL DEL XXè CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA
21/03/24El passat dimecres 20 de març es va celebrar la semifinal de Mataró del XXè Certamen de Lectura en Veu Alta a la sala d’actes de l’Institut Alexandre Satorras.
Han participat 36 lectores i lectors d’11 centres educatius de la ciutat. La jornada ha estat carregada… Llegeix més»
Centre obert d’arquitectura: propostes educatives i materials per estimular el coneixement des de l’arquitectura
18/03/24Des del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) ens han compartit aquest web amb propostes educatives i materials per estimular el coneixement des de l’arquitectura. Donant-li una ullada hem comprovat que poden ser un bon punt de partida per fer situacions d’aprenentatge.
Nou web Programa FAIG
12/03/24Dimarts 12 de març s’estrena el nou web del programa d’innovació experimental Fent per Aprendre, Imaginant Globalment (FAIG) amb l’objectiu d’oferir un major nombre de continguts vinculats amb el programa que puguin ser d’interès per als centres i la comunitat docent en general.
Llegeix més»
Dimecres 13 de març – Debat: Com ens afecta Pisa?…I ara què?
07/03/24El debat – berenar sobre l’informe PISA del dia 15 de febrer fet al MEM va donar uns primers posicionaments crítics sobre com millorar la situació dels centres i els aprenentatges. A partir d’aquests primers posicionaments, amb les aportacions que han fet altres organitzacions i els resultats de… Llegeix més»
Play&Learn – Un joc interactiu en línia per a moure’s de forma segura i cívica
07/03/24La mobilitat és un àmbit essencial en la vida de les persones, RACC Mou-te bé Play&Learn és un joc educatiu en línia que recrea una població on es poden trobar 12 jocs per tal que els infants aprenguin a moure’s i actuar seguint les bases d’una mobilitat… Llegeix més»