Els Ulls de la Història: Portem el patrimoni a l’aula

Des de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, ens complau presentar-vos Els Ulls de la Història”.

Aquest projecte innovador vol ser l’oportunitat de fer arribar el patrimoni a tothom gràcies al binomi entre noves tecnologies i nous relats cuidats que transmeten l’estima pel nostre llegat i ens ajuden a reflexionar sobre el futur.

Per fer-ho possible, centrem la mirada en quatre grans línies de treball que trobem essencials:

·       el relat: una mirada contemporània a través de microrelats i amb estil proper.
·       l’entorn digital immersiu: un salt al metavers gràcies a la RV per crear una experiència sensorial, suggestiva i participativa.
·       la museografia: la renovació de les museografies a cinc monuments catalans de referència, per promoure experiències de visita renovades i engrescadores, i assegurar l’accessibilitat           universal i la inclusió a tots nivells.
·       la pedagogia: una experiència didàctica itinerant centrada a treballar el nou currículum educatiu a través de l’experiència RV, per a l’alumnat de primer cicle de secundària.
Aquest darrer punt, la pedagogia, és una de les nostres prioritats.
Per això hem creat l’Experiència Didàctica Els Ulls de la Història, una proposta immersiva que vol arribar a tots els centres de Catalunya. En aquesta aventura l’alumnat podrà conèixer cinc equipaments del territori gràcies a la Realitat Virtual, sempre acompanyat de l’equip de mediació. A més a més, l’experiència anirà acompanyada de diverses unitats didàctiques per treballar la part prèvia i posterior. Tot amb l’objectiu de consolidar coneixements i presentar, amb un llenguatge proper, el patrimoni com un element essencial per entendre d’on venim i cap a on anem.
Per tal que el professorat pugui conèixer millor aquest projecte, des de l’ACPC organitza la presentació de l’Experiència Educativa Els Ulls de la Història. Un acte programat pel pròxim dijous 13 de juny, al Palau Moja (Barcelona).
  •  A qui està adreçada aquesta jornada?
Aquest acte dirigit a professionals dels centres educatius de secundària de Catalunya, vol ser un espai de trobada on el professorat pugui conèixer com la tecnologia immersiva pot transformar l’experiència d’aprenentatge vers el patrimoni.
A l’acte ens acompanyaran representants de l’Agència Catalana del Patrimoni de Catalunya, el coordinador general del projecte i membres del servei educatiu i de l’equip tècnic, per resoldre qualsevol dubte.
  •  En què consistirà?
Aquesta jornada informativa serà un espai on:
– Poder de conèixer el projecte i descobrir les potencialitats, els continguts del microrelat i els objectius pedagògics del programa educatiu “Els Ulls de la Història”.
– Parlar directament amb l’equip de mediació per conèixer el sistema de reserves, les itineràncies i també descobrir tot el material complementari de “Els Ulls de la Història”.
A més a més, la jornada també comptarà amb una petita demostració de l’experiència immersiva per tots els docents que assisteixin. Aquest tast permetrà comprendre com l’alumne viurà l’activitat i descobrir com la unió del contingut educatiu i la realitat virtual creen una experiència educativa única.
Després d’aquesta breu part vivencial, el professorat podrà informar-se sobre tot el contingut educatiu del programa, el sistema de reserves i també conèixer les necessitats tècniques dels espais on instal·lar aquestes aules immersives.
En acabar, els professionals docents hauran conegut les accions, l’impacte i els beneficis d’aquest nou programa educatiu itinerant creat per posar en valor el patrimoni català mentre l’alumnat gaudeix i aprèn.
Inscriviu-vos a la jornada a través d’aquest enllaç.

Per a qualsevol dubte o qüestió, podeu adreçar-vos a ullsdelahistoria.cultura@gencat.cat