
Us informem que la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional, organitza la 30a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 7 al 16 de novembre, arreu de Catalunya.
L’activitat “La ciència en primera persona” que se celebrarà el dia 11 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència, amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts.
Seguint la bona acollida de les edicions passada, enguany es manté la modalitat virtual i poden participar tots els centres de secundària els dies previs a la retransmissió de l’activitat.
Dia de la Ciència a les Escoles 2025
Resol reptes científics a 3r i 4t d’ESO i 1r de batxillerat!
En el marc de la Setmana de la Ciència 2025, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), en col·laboració amb el Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, impulsa una nova edició del Dia de la Ciència a les Escoles, que se celebrarà l’11 de novembre al matí, amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat i apropar el personal investigador als centres de secundària.
La temàtica dels reptes del Dia de la Ciència a les Escoles 2025 se centra en tres grans eixos: intel·ligència artificial, economia i tecnologia.
Com funciona el Dia de la Ciència a les Escoles 2025
Per participar en el Dia de la Ciència a les Escoles 2025, els centres han d’inscriure’s i enviar els materials (imatges dels resultats dels reptes i preguntes al personal científic) mitjançant aquest formulari abans del 3 de novembre.
L’activitat es fonamenta en tres parts:
1. Difusió d’un vídeo per temàtica, d’uns 5-10 minuts, en què el/la científic/a explica de forma didàctica la seva disciplina científica, què investiga i per què s’ha dedicat a la recerca. També es proposa un repte relacionat amb la temàtica perquè l’alumnat el pugui resoldre a l’aula.
2. L’alumnat visualitza el vídeo en hores lectives amb els seus professors/ores i treballa a l’aula la resolució del repte. Després, els centres envien les imatges dels resultats i les preguntes als científics i científiques mitjançant el formulari esmentat abans.
3. El dia 11 de novembre al matí, amb connexió en línia amb cadascun dels/de les 3 científics/ques, es compartiran les imatges dels resultats dels reptes dels diferents centres. La persona conductora de l’acte formularà una tria de preguntes enviades per les escoles i, si ho desitgen, algunes escoles es podran connectar en directe per fer les seves preguntes.
Es preveu que les 3 sessions se celebrin a la seu de l’FCRI i siguin retransmeses en directe, pel seu canal de YouTube, perquè ho puguin seguir tots els centres.
Més informació al web SETMANA DE LA CIÈNCIA


