Unitat didàctica “El Mòbil, Jo i els Altres”

Actualment, el mòbil s’ha convertit en una extensió de nosaltres mateixos i a través d’ell es donen bona part de les nostres relacions socials. El fem servir per mostrar-nos a les xarxes. Però, què mostrem? Fem postureig? Tot el que fem i diem a les xarxes configura la nostra identitat digital i exposar-nos excessivament pot tenir conseqüències negatives per la nostra vida personal. De la mateixa manera, internet té una gran capacitat d’amplificació i compartir publicacions sobre altres persones pot contribuir a situacions de ciberassetjament. Pensem en els altres abans de reenviar un missatge?

En aquesta unitat didàctica s’ofereixen propostes per treballar, d’una banda, la identitat i la sobreexposició de la intimitat a partir de referents de la comunitat adolescent i de les xarxes socials del propi alumnat. I, de l’altra, l’assetjament escolar o el ciberassetjamentreforçant el sentiment d’empatia i reconeixent els diversos rols que cadascú pot prendre davant d’una situació d’assetjament.

Identificar tots els elements que formen part de la identitat digital pròpia i aliena i prendre consciència de les conseqüències de la sobreexposició, contribuirà a fer un ús responsable del mòbil i a tenir cura de la reputació digital pròpia i aliena.