DOCS&TEENS s’apropa als centres educatius

En el marc del Festival DocsBarcelona us apropem les pel·lícules de la secció DOCS&TEENS del festival, la secció per a alumnes d’ESO i Batxillerat, a les vostres aules a través de la nostra SALA VIRTUAL.

Docs&Teens presenta enguany una programació destinada a contribuir a sensibilitzar i a promoure una consciència crítica de les causes que generen desigualtats i conflictes socials i a reflexionar sobre nous models socioeconòmics. Són històries reals, relats commovedors que exemplifiquen com sovint les persones són víctimes d’incomprensió, agressions, abusos i injustícies simplement pel fet de ser dones, per la seva identitat o expressió de gènere o pel seu origen, cultura o ideals polítics. I també, a través d’una una iniciativa comunitària i col·laborativa, ens apropen a nous models de gestió econòmica democràtica, social i ètica.

COM FUNCIONARÀ?

• Del 16 al 27 de maig, la SALA VIRTUAL Docs&Teens estarà habilitada per poder veure a les aules, gratuïtament i en streaming, tota la programació de la secció, que també anirà acompanyada de col·loquis virtuals dedicats a cada pel·lícula que organitzarem durant els matins del 23 i 27 de maig.
  • Cada escola, institut o centre educatiu interessat en acollir projeccions del Docs&teens a l’aula, haurà d’omplir el Formulari d’inscripció per tal d’obtenir un login i accedir a la SALA VIRTUAL.
  • Un cop visionats els documentals a l’aula, no us oblideu d’emetre els vostres vots a l’espai habilitat dins la plataforma que trobareu a la fitxa de cada pel·lícula. Gràcies a la participació de tothom, la pel·lícula més ben valorada de la secció s’emportarà el PREMI DOCS&TEENS a la millor pel·lícula de la secció!

QUINES PEL·LÍCULES CONFORMEN LA PROGRAMACIÓ DE LA SECCIÓ DOCS&TEENS 2022?

COM JO VULGUI: La valentia de la directora per explorar les arrels de la desigualtat de gènere a l’Orient Mitjà traspassa fronteres i clava un cop de puny al patriarcat amb la càmera convertida en una arma d’autodefensa. El moviment feminista a Egipte està agafant més força que mai. Cada cop són més dones que s’atreveixen a alçar la veu contra l’assetjament sexual i la violència estructural que pateixen constantment.  Tràiler

EN EL LLINDAR: Des d’un punt de vista autobiogràfic, la directora brasilera Coraci Ruiz segueix la transició de gènere del seu fill adolescent, en Noah. Una mirada intimista que des del respecte i l’escolta empàtica ens apropa a la cerca d’identitat d’un noi trans adolescent. Un relat personal, generós i honest que posa sobre la taula qüestions socials rellevants al voltant del gènere, el matrimoni, la política i el consentiment dels paresTràiler

ELS TOMÀQUETS ESCOLTEN WAGNER: Desafiant l’agricultura industrial i cultivant tomàquets orgànics amb llavors centenàries, els habitants d’Elias han recuperat la il·lusió i la riquesa de l’indret gràcies a una iniciativa d’economia comunitària i col·laborativa. Una història entranyable sobre el poder de les relacions humanes i la importància de reinventar-se en temps de crisi a través de nous models de gestió econòmica democràtica, comunitària, participativa i èticaTràiler

EL RETORN, LA VIDA DESPRÉS D’ISIS: L’accés exclusiu d’Alba Sotorra al camp d’al-Roj, al nord-est de Síria, ens mostra la dura realitat d’un grup de dones atrapades pel seu passat com a membres d’Estat Islàmic. El seguiment durant dos anys de la vida de la Shamima, la Hoda, la Hafida, la Nawal i la Kimberly ens posa en un lloc incòmode, però el seu testimoni ens fa entendre la crueltat, l’abús i la misogínia que han viscut. Tràiler

Esperem rebre les vostres sol·licituds d’accés a la SALA VIRTUAL DEL DOCS&TEENS través del Formulari d’inscripció ben aviat i abans del 9 de maig a les 15h!!