Cultura de Pau

Informacions que analitzen el conflicte:

Comunicats d’organitzacions i entitats del moviment de pau a Catalunya:

Eines i suport per organitzar un debat a l’aula

L’aula com a espai per a promoure el diàleg, l’escolta assertiva, la comunicació no violenta, la gestió positiva de les situacions quotidianes.

Recursos per treballar la Pau a l’aula

La cultura de pau com a marc de referència per a crear oportunitats d’aprenentatge per a reconèixer les diversitats, compartir mirades i idees… Aprenent els uns dels altres, acollint i incorporant diferents perspectives. Els centres educatius com a espais per a promoure el diàleg, l’escolta assertiva, la comunicació no violenta, la gestió positiva de les situacions quotidianes…, on l’alumnat esdevé protagonista i responsable dels processos.

Lectures per promoure la cultura de pau

L’actualitat d’aquests dies amb la invasió russa a Ucraïna com a protagonista, ens porta a parlar de nou de guerra però també de pau. Deu propostes de literatura infantil i juvenil per promoure la cultura de pau al món, una selecció que ens pot ser d’utilitat per abordar aquesta qüestió a casa i a l’escola.

Altres enllaços d’interès