Audiovisuals de suport a activitats d’educació per la pau

Des de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB ens comparteixen unes càpsules audiovisuals educatives que han elaborat com un recurs de suport per a activitats d’educació per la pau i la justícia global a l’aula.

• Conflictes armats i dimensió de gènere en temps de pandèmia
    Càpsula audiovisual educativa per abordar a l’aula els impactes de gènere dels conflictes armats i el paper de les dones i joves en la construcció de pau, així com per abordar propostes de preguntes per a l’acció. Aquesta càpsula incorpora també el context global de pandèmia de la COVID-19. Ha sigut ja utilitzat en el marc del projecte per tractar la 1a Guerra Mundial a història de 4t d’ESO de l’Institut Ca n’Oriac (Sabadell, febrer-març de 2022).
  • Conflictes armats i canvi climàtic en temps de pandèmia
    Càpsula audiovisual educativa per abordar a l’aula les interrelacions entre canvi climàtic i conflictes armats al món, amb el context global de pandèmia de la COVID-19 de fons. L’escola Torres Jonama de Palafrugell ja l’ha fet servir en el projecte “Ecofeminisme, conflictes armats i pandèmia” amb els tres grups de sisè (març-juny de 2022).
  • Càpsula audiovisual educativa per abordar a l’aula les interrelacions entre els conflictes armats, el desplaçament forçat de població civil i el refugi, així com abordar propostes d’acció. Ha sigut utilitzat en el marc del projecte transversal “Refugi” de 2n d’ESO de l’IE Sant Esteve (Castellar del Vallès, maig de 2022).

Us animem a visionar-les i explorar si pot ser un recurs d’utilitat, i a fer-ne difusió pel vostres canals si així ho considereu.

Si teniu preguntes sobre aquest material i possibilitats d’aplicació pràctica contacteu amb ana.vilellas@uab.cat