L’art visual s’instal·la a l’Institut Anna Gironella de Mundet amb el projecte pilot Fora de reserves

Des de principis d’any s’està desenvolupant a Barcelona l’edició pilot de Fora de reserves, un programa que convida instituts i escoles a acollir obres d’artistes visuals i a desenvolupar, conjuntament amb els artistes, un programa públic d’activació de les obres. 

Al cistell, d’Isabel Banal, i High Five Zara composition01.ai (the Poignant), de Rubén Grilo, són les obres seleccionades per participar en l’edició pilot de Fora de reserves. Ambdues formen part del fons municipal d’art, i van ser adquirides l’any 2020 en la convocatòria realitzada amb Fons COVID.

L’Institut Anna Gironella de Mundet ha estat un dels dos centres seleccionats per participar en aquesta edició pilot. Fora de reserves és un programa impulsat per l’Institut de Cultura de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i el MACBA, en el marc de la implantació de la mesura de govern Cap a una política pública de cultura i educació (2019).

El projecte, que inclou la instal·lació i l’exposició de les obres a instituts i escoles, reconeix els centres educatius com a espais expositius i d’extensió de la pròpia institució-museu, i desenvolupa diferents programes públics, educatius i de mediació, i visibilitza les feines d’especialització que hi ha dins d’un museu, amb la participació dels artistes, dels professionals de la institució, de la comunitat educativa de cada escola o institut participant, així com de l’entorn més immediat de cada centre educatiu. Després d’aquesta edició pilot, Fora de reserves es desplegarà al llarg de tot un curs lectiu, en una versió ampliada en nombre de centres i artistes participants.

La iniciativa uneix cultura i educació, per part de l’Institut de Cultura de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i el MACBA amb la mediació del CRP amb la voluntat de posar la creació contemporània i el patrimoni artístic de la ciutat a l’abast de tothom per curar-lo, interpel·lar-lo i activar-lo tot generant noves capes de lectura i noves maneres d’acollir l’art en contextos poc habituals.  Així doncs, i més enllà de fer present l’art contemporani en els instituts i escoles, es pretén provocar un diàleg actiu entre els centres educatius, els centres museístics i els artistes participants. Igualment, el programa té per objectiu activar les comunitats educatives en la necessitat de tenir cura del patrimoni col·lectiu des d’una posició activa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>