Els homes i les dones poden fer les mateixes feines. El reconeixement econòmic i social hauria de ser igual. Llavors, perquè la nostra societat té oficis masculinitzats i feminitzats? Perquè la majoria d’oficis d’enginyeria són desenvolupats per homes i els oficis de cures majoritàriament per dones? Com és que trobem àrees d’esports plenes de personal masculí i les de serveis socials de femení?
El nostre potencial i els nostres gustos com a persones es van formant al llarg de la nostra vida i assenten la seva base en la infància. Els contes que llegim, les joguines amb les que juguem, els mitjans de comunicació, les sèries, les pel·lícules i els rols dels pares i les mares que veiem a casa van influint en les maneres de ser assignant determinats gustos i habilitats en funció de si ets nen o nena. La cosa es complica encara més si ets persona trans, la societat no sap com categoritzar-te i això acostuma a portar al rebuig.
Aquests prejudicis entenem que limiten la llibertat dels infants a ser ells mateixos, condicionant-los a escollir les professions que la societat veu amb més bons ulls que desenvolupin, sigui perquè queda bé o perquè és el que toca, enlloc de valorar l’habilitat que tenen per a realitzar amb èxit la professió.
Un any més s’ha elaborat el llibre virtual de l’exposició col·laborativa del dia de la dona. Aquest curs sota el lema “treballem la igualtat” els centres de Sant Feliu han reflexionat entorn del món laboral.
Des de Sant Feliu de Guíxols ens conviden a gaudir d’aquest llibre on l’alumnat dels centres del municipi ha reflexionat sobre els oficis, les habilitats personals i ha projectat els seus desitjos de futur, un futur que esperem que no estigui marcat pel sexe sinó per les inclinacions i habilitats personals
Aquest curs, s’ha pogut tornar a muntar l’exposició col·laborativa a la Biblioteca pública, així que us animem a que la visiteu presencialment, si en teniu l’oportunitat. O virtualment clicant aqui
Feliç dia de la dona.
Mar Escamilla
Assessora LIC Servei Educatiu Baix Empordà


